Roadhouse

Det blev en småsnärjig helg, men väldigt väldigt rolig! Det föll sig ju så väl att jag var ledig torsdag till söndag och kunde därför ta emot Anna, Lasse och killarna i The Playtones när de landade på Kallax vid lunchtid. Vi åkte till hotellet, men sedan lämnade vi dem åt sitt öde medan Anna och jag gick en sväng på stan. Sedan åkte vi hem till mig och hade systuga. D v s jag sydde och Anna bläddrade i mönstertidningar och var trevligt sällskap.

På kvällen var det, som sagt, dans på Cleo och vår gode vän Foto-Micke var där och gjorde det han är bra på. (Ni kan se flera av hans bilder på Annas blogg.) Det var verkligen en upplevelse att höra och se The Playtones. Som jag skrev i förra inlägget så svänger det så det är omöjligt att vara stilla när man hör dem! Man blir helt enkelt glad!

På fredag morgon visade termometern några och tjugo minusgrader, men minibussen jag skulle köra The Playtones till Gällivare i var varm.

En huttrande Stefan

Peter, som hade fått låna en rejäl mössa, tyckte att det nästan var lite för varmt...
Innan vi gav oss iväg var vi uppe på Ormbergergsrestaurangen och åt lunch.

Thomas och Anna


Andreas och Peter

Svannte och Mattias
Foto-Micke var också med och efter maten fotade han, Anna och jag alla killarna. Jag har ju bara min mobilkamera, men den är faktiskt helt ok utomhus. Ja, inomhus också, förutsatt att ljuset är bra. Det är fin utsikt över Luleå från Ormberget, men den fick förstås ingen av oss med...




Resan mot Gällivare närmade sig oundvikligen, men vi hade i alla fall en sak att se fram emot och det var givetvis det obligatoriska besöket på Vippa-backen...

...där killarna fick träffa en riktig same (dock något träig)...

...och Anna återigen fick uppleva de GIGANTISKA Aromatburkarna. När man lämnar Vippa-backen kan man lätt inbilla sig att man snart är framme i Gällivare, men de förhoppningarna grusas efter några kilometer vid skylten Gällivare 145 km. Vägen var alltså inte roligare än för ett år sedan.

Efter en succékväll på Nordan hann jag sova omkring tre timmar innan plikten återigen kallade. Nu skulle bandet ner till Luleå och Kallax igen och eftersom planet skulle gå kl 11.50 så blev det ingen sovmorgon. Det var tackochlov ett strålande vinterväder, med 31 minusgrader mest hela vägen och strax söder om Gällivare fick vi (de) t o m se en ren i frihet. Alltså inte en uppstoppad som stod mitt i polarbröden på City-Grossen i Karlshamn. I södra Sverige rådde det storm och snöoväder så jag undrar nog om inte vår väderlek var att föredra. Resan gick i alla fall bra, jag klarade mig från fortkörningsböter och efter att ha lämpat av killarna så gjorde jag mig också av med en case och två högtalare innan jag lämnade igen bilen. Därefter kände jag mig nästan lite hög av tröttheten så jag träffade Katarina på stan och tog en kopp med henne innan vi åkte och handlade. Men när vi kom hem tog orken slut och det började snurra i skallen. Katarina lagade således middag medan mamman sov gott och samlade krafter till kvällen som avslutades med en härlig plankstek på Corsica tillsammans med Anna, Thomas och Lasse. Sedan var det bara söndag kvar, och i måndags började jag mitt nya jobb!  


Kommentarer
Ethel

Du har verkligen haft fullt upp på dina lediga dagar, men mest har du ju haft roligt. Kul att grabbarna från Blekinge fick uppleva en riktig norrbottnisk vinter. Vi kommer att försöka dansa till dem så fort ett bra tillfälle dyker upp.

Hoppas dina första dagar på nya jobbet varit positiva.

2010-02-24 @ 19:52:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0