Lite måndagssömnad

Ikväll har jag sytt två par trosor, tro det eller ej. Slaktade ett par som jag trivs bra med (jag har fler i samma modell) och svängde ihop två par som blev minst lika bra som originalen. Lite skojigare i färgen bara.
 
 
 
Jag har inte använt overlocken alls utan sytt med den vanliga maskinens flatlocksömmar. Provade mig fram lite innan jag bestämde mig för att den här var mjukast. 
 
 
Upptill har jag använt vikresår. Den funkar alldeles utmärkt. Återstår att se hur den blir efter tvätt i 60 grader. Jag kan konstatera att det hade gått bra mycket snabbare med en coverlock men jag känner inget behov av att skaffa ännu en maskin. Vem har bråttom?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0