Första dagen

Det var himla skönt med en liten helg mitt i veckan. Jag kunde för ett ögonblick låtsas att jag var som alla andra, de som skulle på jobbet idag. Men så var det inte. Istället blev jag hämtad av Anita strax före tio och tillsammans åkte vi till Arbetsförmedlingen. Och det var inte så upplyftande. Inte vädret heller.
 
 
Fast jag ska i ärlighetens namn säga att de verkligen gör sitt bästa för att man inte ska bli så illa till mods. 
 
Vilsna klev vi in genom dörrarna men genast kom det en glad ung kvinna och ställde lite frågor, skrev upp våra namn och visade oss sofforna där vi skulle sitta och vänta. Där satt redan Peter och såg glad ut så vi satte oss förstås med honom. Sen blev både han och Anita uppropade ganska snabbt medan jag fick vänta någon halvtimme. 
 
När vi slapp ut därifrån åkte vi på Friends och åt lunch, precis som folk som jobbar gör. Där satt vi och kände oss helt normala och tittade på påskliljorna utanför fönstret 
 
 
och på solen som försökte spricka fram genom molntäcket.
 
 
Men besöket på AF, det pissiga vädret och insikten om att jag jäklar anamma måste ha ett nytt jobb, helst inspirerande och meningsfullt, drog ner mig litegrann. Och vad är det bästa botemedlet mot akut nedstämdhet? Shoppa tyg, naturligtvis! Så jag gick på Ohlssons och köpte en meter tyg som jag genast, när jag kom hem,  sydde två kuddfodral av. Nytt och snyggt på kökssoffan! Och jag var ganska glad igen!
 
 

 


Kommentarer
Michael

Hoppas att du hittar ett jobb som du är nöjd med! Snygga Kuddar!

2013-05-02 @ 21:10:28
E.F

Tja!
Nu får du gasa och styra på symaskinen ,istället för bil,kanske mycket som väntar på att bli färdig sydda antar jag,,,
Jätte fina kuddar ,,,ngt jag åxå måste fixa till rummet och få färg i rummet:)

2013-05-02 @ 21:44:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0