I turned my collar to the cold and damp

Den här vintern kommer knappast att gå till historien som den festligaste i mitt liv. Jag har faktiskt inte varit på dans sedan Drifters var i Piteå strax efter nyår. Och knappt det, eftersom jag anlände i pausen. Men till helgen blir det ändring på det! Lasse Stefanz på Farmen i Boden på fredag - kan det bli bättre? Knappast. Och som om inte det vore nog så är Drifters på Rotan i Skelleftehamn på lördag! Tjoho!
 
Om det har varit ödsligt på jobbet sedan alla slutade så är det ändå ingenting mot för hur det har varit i veckan, när Bergman, Carlsson och Eriksson varit i Stockholm. Det är endast bossen som stått för underhållningen genom att dagligen förevisa en bunt lp-skivor ur sin ständigt växande samling. Jag fastnade särskilt för denna:
 
 
Det är många frågor som söker svar, men jag sparar dem till ett annat tillfälle och ett annat forum. Fina färger i alla fall.
 
Malin och jag har återigen besökt Odod, den nya sushirestaurangen på Kungsgatan. Jättegod sushi, trevlig personal, lugn och fin miljö. Ett kanonställe för den som gillar sushi. De har inte bara sushi, utan även annan mat. HÄR är deras meny.
 
 
Mitt söthjärta.
 
Min lilla mamma fyllde år i onsdags så i fredags åkte jag dit med min bror för att fira att hon blivit hela 87 år. Jag hade sytt henne ett nattlinne av en supermjuk trikå som jag fyndat i mina depåer, och mamma blev jätteglad över det.
 
 
 
 
Håkan hade med sig Mika, som är så himla snäll och gullig. Först låg hon under bordet, men eftersom hon är så stor att hon flyttade på det så fort hon rörde sig så fick hon gå och lägga sig i hallen, och det var hon inte alls missnöjd med.
 
 
Det har varit jättefint väder i helgen, men väldigt kallt. Vi tog bilen in till stan igår för jag skulle hämta lite tyger i Ullas och Ninas butik.
 
 
Allt hade inte kommit men det gjorde inget. Av de här tunna fina bomullstygerna ska jag sy sköna sommarklänningar till mig själv och tunikor till Christin. Ska bara hitta ett bra mönster till henne, men det finns säkert i någon av mina Burda-tidningar. 
 
Imorgon bitti kommer flygtaxin 5:40 och så bär det iväg till Stockholm. Ska bli sådär kul. Har den senaste veckan haft riktigt taskigt i ryggen och har svårigheter att böja mig. Det är så illa att jag t o m har plockat fram 50-årspresenten från Suss och Pelle.
 
 
Jätteroligt. Fast hittills har jag mest använt den till att nypa ungarna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0