Påsk!

Det är skönt med långa helger. När man har ett hyfsat normalt jobb, som jag fortfarande har, så är man ledig ganska många dagar emellanåt. Under min tid som butiksbiträde var det inte fullt så kul, särskilt inte när lönebeskedet kom, för med lön för varje arbetad timme kunde de röda dagarna innebära ett rejält avbräck i de redan påvra inkomsterna. Men som sagt - annat är det nu!
 
Jag inledde, som ni såg i förra inlägget, påsken med att dansa till Mats Bergmans. Dagen efter gick vi en promenad i det strålande solskenet.
 
Stadsparken i Luleå, pyntad med hönor där det vintertid brukar finnas en isrutschkana i form av något djur.

På eftermiddagen åkte jag till Max och Christin för att äta, dricka och förstås umgås. Christin hade påskpyntat så fint. (Det har jag inte gjort på många år...)




 

Vi åt paltmuffins med lyxiga tillbehör, bland annat löjrom.
 
 
Ruskigt gott, kan jag lova. Efter middagen botaniserade jag i deras mat(!)källare och hittade en frekvent förekommande typ av flaska.
 
 
 
Nu tål ju inte jag vin med den färgen, men man kan ju njuta av den snygga etiketten!
 
På lördag åkte vi till retrocafét och fikade. Solen sken och smälte snön och det droppade från taken.
 
 
 
Resten av påsken fortsatte jag att lata mig, för det var jag värd. 
 
 
Jo, en till långpromenad blev det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0