Mad Men Challenge Fail

Min intention var att sy två klänningar i Julia Bobbins utmaning, men hittills har jag bara sytt en. Den blev klar i lördags och fredagen var sista dagen så jag deltog således inte i utmaningen.
 
Jag valde den här klänningen. Lite 60-talsstuk som passar mig, tror jag.
 
 
Och så här blev den. Jag fotade själv framför spegeln men man ser ju ändå på ett ungefär...
 
 
Lägg märke till mobilskalet. Classy!
 
 
Ärmarna i tunn chiffong är avsevärt smalare än på förlagan och de är heller inte plisserade. Tyget till själva klänningen är en kraftig polyester (skulle jag tro) som jag köpte en gång på Ohlssons från ett parti vi fick in. Det har ett helt underbart fall och jag har kvar litegrann för framtida behov.
 
Runt hals och ärmslut sydde jag dubbla rader av ett slags strassband, också det från Ohlssons
 
 
 
 
Jag hade på mig den i lördags, trötterkvällen, så det blev ingen dans i den. Klänningen är ju inte så särdeles lång, men hade jag gjort den längre hade den tappat sin karaktär på något sätt.
 
Den andra klänningen jag skulle sy ser ut så här. Jag har tyget, dupionsiden, i mina gömmor och jag ska nog svänga ihop den endera dagen, utmaning eller inte. Jag tycker den är snygg.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ethel

Den blev verkligen snygg din "challenge" klänning, men det är ju tjejen i plagget som gör det hela ;)

2013-04-25 @ 23:18:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0