Dagen efter kvällen före

blev inte så tung som man kanske skulle kunnat tro. Vi sov ganska länge allihop, men skulle ju till lokalen och städa så till slut fick vi pallra oss upp. 
 
Sune ville ligga kvar en stund och det fick han göra.
 

Eftersom tjejerna som skötte köket under festen hade plockat ihop det värsta så såg det inte så hemskt ut i lokalen.


Vi var dessutom många som städade och det gick som geschwint. Det fanns massor av mat kvar så när det var undanplockat och fint åkte vi hem till Thomas och Anna. Medan vi bar in kom alla andra norrbottningar och så åt vi lunch.

Därefter körde Thomas och Sigge alla gästerna till flyget och när de kom tillbaka åkte vi till Diana och Sven-Göran i Sölvesborg. För varje gång jag är där händer det nya saker i deras nybyggda och underbart vackra hus.

Utsikten är sagolik, både från över- och nedervåningen.

 
Huset är fyllt av roliga detaljer.
 
 
 
Det blev inte så ruskigt sent. Redan omkring midnatt åkte vi hem och nu hade jag bara en dag kvar i Blekinge. 
 
Anna hade fått låna några mönstertidningar från 90-talet av sin syster och i en av dem fanns det två mönster som jag ville rita av och det var nu jag insåg att jag också skulle behöva en flygel. Den är nämligen alldeles lagom hög när man vill stå och rita. Formen är också väldigt funktionell.
 
 
Thomas och Sigge åkte iväg till Biltema i Kristianstad och jag tog Volvon in till Mörrum och handlade lite. Där hittade jag en bil som jag tror jag skulle passa i. 
 
 
Det är alltså den på flaket jag menar.
 
När jag kom tillbaka kokade Anna och jag kaffe. Sen satte vi oss på bron och tittade på våren en stund.
 
 
 
Medan Anna tog hand om all överbliven mat låg jag på köksoffan och tittade på himlen. Det är inte varje måndag jag kan göra det.
 
 
Till slut var det dags att åka! Tusen tack, Anna och Thomas, för ännu en oförglömlig helg!
 
 
Nu är det torsdag och jag ska strax träffa Thomas som visar Norrbotten för två blekingebor... Sverige är ett litet land.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0