Min dag idag!

Jo, jag vet att detta kan bli tjatigt för er som har följt min blogg i flera år, men för alla nytillkomna läsare - ni är några stycken - publicerar jag återigen, för tredje året, faktiskt, Fridolinas Mors dag-hyllning till mig. Bara för att den gör mig så jäkla glad!

"Miss Decibel

Hejsan morsan.

Tänkte bara passa på att skriva grattis, men kom på att det är lika bra att tacka också, när jag väl är igång.

Tusen tack för all värdelös musik som du under mina få levnadsår hunnit introducera i mitt liv och på något sätt fått mig att tycka om. Tack för att du fått mig att vilja veta precis allt som hänt de senaste femhundra åren och tack för att du tycker att jag ska läsa Populär Historia. Tack för att du stod och buggade i vardagsrummet när jag knappt kunde gå och tack för att du gav mig en del av din skarpa hjärna. Tack för att du har fyra barn och värsta många jobben och värsta dansintresset och ändå är värsta coola bruden. Miljoners tack för att du födde mig och mina fina syskon och några hundra tack för de tusentals svordomar som du under otaliga bilfärder har lärt mig. Tack för att du har delat med dig av ditt intresse för svensk litteratur och tack för att du skrattar så högt och stort att det smittar av sig och tack, tack mamma för att du födde mig.

Grattis morsan för att du är en mamma och grattis för att du är just min mamma! "



Kommentarer
Ethel

Det är så underbart att läsa Fridolinas Mors dags ord till dig.

Tack för att du delar med dig av den, det kan inte bli tjatigt Boel, den är fylld av så mycket värme så man blir alldeles lycklig av att läsa den kärleksfulla hyllningen din dotter skrivit.



2012-05-28 @ 01:04:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0