I ett stycke

Allvarligt. Nu har jag en. Vet förstås inte riktigt när jag ska använda den, men den blev fin och väldigt nära en riktig.

   

   

   

   

Det här jättetjocka sweatshirttyget köpte jag på Ohlssons i vintras. Det låg på stuven och kostade inte så mycket, trots att det ändå vägde en del. Tyger av det här slaget växer inte på träd, så jag slog till omutifallatt jag skulle behöva det någon gång och det gjorde jag ju!

För att min onepiece skulle få en "köpt" finish sydde jag med tvillingnål runt ärmfästena, ärmmuddarna och vid huvans fäste mot halsringningen. Tyvärr lyckades jag köra sönder inte mindre än två tvillingnålar... Jag fick visserligen ett gäng av Ann-Marie när hon gjorde sig av med sitt kvarvarande lager, men det känns surt för de är så sjukt dyra. 54 spänn styck!



Ja, det var det! Få se vad jag ska hitta på nu. Ska sy en ny klädsel till en fladdermusfåtölj åt en arbetskamrat, men sen får vi se. Baggyjeansen, kanske? Guldklavenklänning? Smocktop? Väska?





Kommentarer
Anonym

nu är det bara foppa som fattas...du ska väl inte ta med denna till Vemdalen?

2012-03-26 @ 11:42:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0