I love this music. Isn't it too dreamy?

Nu har jag gjort nånting för första gången i mitt liv! Sytt smock! Förra sommaren köpte jag en grön Twist´n Tango-klänning med smock på livet och ärmarna som blev en riktig favorit. Hade den bl a i Malung

Snart sitter vi nog där igen! Kanske...

Hursomhelst så började smocken ge sig mer och mer, d v s resåren DOG helt enkelt, vilket gjorde mig synnerligen irriterad eftersom klänningen inte var precis gratis. Men bättre brödlös än rådlös. Jag hittade ett lämpligt tyg i mina gömmor (inhandlat på Gittes i Rinkaby), köpte resårtråd och skred till verket. Jag hittade t o m en pressarfot som var som gjord för ändamålet.
Det var bara att gasa på, rad efter rad! Det tog förstås en liten stund, och när resåren satt där i fina rader skulle den dras till rätt längd.
Det såg lite konstigt ut när det var klar, men nu är det nästan en färdig klänning och den blev precis som jag tänkt. Hittills i alla fall. Jag ska sy fast ärmarna imorgon.
Från det ena till det andra... Jag tvättade bilen i lördags, ut- och invändigt. Precis när jag skulle börja vaxa den så började det regna och jag var förstås tvungen att avbryta. Men den där invändiga städningen blev som vanligt mycket intressant. Jag hittade solglasögonen som jag anklagat Frida för att ha stulit och jag hittade också en hel del mynt. Så hittade jag en skruv som inte har en aning om var den ska sitta. Kanske i kupévärmaren, kanske någon annanstans. Det gjorde mig lite nervös. När jag hittar en skruv på mitt sybord
så vet jag att den lossnat från en pressarfot. Det känns tryggt.




Kommentarer
Ethel

Den klänningen blir säkert fin, får jag be om bild på dig i den när den är klar?

2012-06-08 @ 19:16:48
Karin

Det är väl bara att tänka tillbaka på vilka du skjutsat sedan senaste bilstädningen, någon av dem kanske har en skruv lös?

2012-06-15 @ 23:08:00
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0