Torsdag i Blekinge

Väckarklockan ringde kvart i fyra inatt, och jag insåg återigen att tidningsbud och bagare är två av de yrken som aldrig kommer att vara aktuella för mig. Men efter att ha snoozat 20 minuter pallrade jag mig upp, åt frukost och målade mig. Frida skjutsade mig och allt gick bra.

Kvart över nio landade jag på Ronneby flygplats och där stod Thomas och Anna och väntade på mig. Därefter väntade ett späckat schema.

Träffade Kajsa på Wayne´s



och åt sedan lunch på Brasserie Fridolf i Karlshamn. (Sov faktiskt en stund i bilen under resan dit.) En underbar buffé, nästan värd en flytt till Blekinge...

Sedan åkte vi hem till Gustavstorp, jag slängde mig på kökssoffan och fick strax sällskap av en spinnande Sune.



Schemat för resten av helgen tycks vara tämligen luftigt och nästa punkt på programmet var Lasse Stefanz på Valje Nöje. Avgång kl 20:30 och först skulle Pelle o Susanna hämtas upp inne i Karlshamn, men först åt vi lite löjrom. Vi var fortfarande mätta efter buffén och nöjde oss därför med förrätten.



Det var första gången jag var på LS och det verkligen gick att dansa. Finns nog flera förklaringar till det. Dels stod det bara ett fåtal människor framför scenen, dels rörde sig folk i dansriktningen. Inga "dirty-foxare" som stod stilla och gungade så trots att det var packat på dansgolvet flöt det på rätt bra.

Och Lasse Stefanz, med sin fantastiskt dansvänliga musik, var förstås den huvudsakliga anledningen till att det blev en riktig toppenkväll!



När vi kom hem hade Anna gjort det mysigt i mitt "sovrum" (vinden) och bl a hängt upp en ljusslinga i trappan så jag skulle hitta.



Och nu sitter jag här vid köksbordet och tittar ut över den gröna gräsmattan.



Riktigt så här ser det inte ut i Norrbotten nu....




Kommentarer
Sigge H

Vem har lovat dig att ta mitt rum i anspråk,vad du än gör,gnäll inte över spegeln på vinden.Ps halka inte i trappen,den är osandad.

2012-01-06 @ 15:26:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0