Even if I find nothin´ better to do

Att stora ungar flyttar in och ut är visst rätt vanligt. Frida flyttade ut första gången när hon var 15 och efter en tid hemma hos pappan är det nu dags igen. Om två veckor flyttar hon ihop med en kompis i en lägenhet på Bergnäset men eftersom hon jobbar för det mesta och råkade ha en ledig kväll ikväll, så ville hon passa på att kolla husgerådsutbudet i mitt förråd. Vi visste båda att det fanns ett par kartonger med porslin och sånt från hennes sejour i Piteå, vilket också visade sig stämma. Efter att ha lyft, baxat och svurit hittade vi dem.



Längst in i förrådet har jag staplat kartonger från golv till tak, självklart med Fridas lådor längst ner. Jag skäms lite över den här bilden... Ni ser kanske att det står Min Häst på en kartong. Den innehåller ett antal årgångar av tidningen, från mitten av 70-talet, och jag kan faktiskt inte komma på en enda anledning till varför jag har sparat dem.

Jag anar en skoningslös rensning under de närmaste helgerna och jag tror inte att varken Frida eller Katarina får vara med, då jag tycker mig se vissa hamstertendenser även hos dem.

Det var den härliga onsdagskvällen, som jag egentligen tänkt ägna åt att byta dragkedja i en jacka samt stryka lite kläder. Men både jackan och strykbrädan finns nog kvar imorgon.

Igår kom Hannah och hämtade mig på jobbet och så åkte vi på Max och åt lunch. Med sig hade hon den gulligaste lilla valp man kan tänka sig. Tyvärr hade jag bara mobilen att fota med och han rörde sig hela tiden, men man ser ju ändå vilken ulltuss han är.

 

 

Han ser onekligen ut som om han har vuxit upp i kraftig sidvind.




Kommentarer
Karin

Men det var då det sötaste jag någonsin sett! Förutom Doris då. (Är inte så säker på att hon läser det här. Men ifall.)

2012-01-18 @ 22:34:54
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0