The skies above are blue

Så avgick han i alla fall, Håkan Juholt. Som offentlig person får han ju finna sig i att bli granskad, så är det bara. Och han får också stå ut med att folk har åsikter om honom, både som politiker och privatperson. Det är självklart att man måste få kritisera en folkvald politiker, men om man uttrycker sig på det här sättet har man definitivt gått över en gräns:

"Dags att lägga ut "Lilla Äcklet" igen!!! En passande kostym till en falsk liten bajshög!!"


Det här är en av mina "vänners" statusuppdateringar på fejjan. Eller f d "vän" ska jag väl säga eftersom jag har plockat bort honom nu.

Att använda offentliga medier till den här typen av smutskastning säger mer om sändaren en mottagaren, om man säger så. Jag tycker verkligen att det är skittrist med människor som i sina fattiga liv inte har annat för sig än att skriva illa om andra. Man kan ju bara tänka hur det skulle kännas att läsa sånt här om sig själv, en vän eller en släkting. 

Nog om det. Helgen blev inte som jag planerat. När jag vaknade igår morse var jag grymt förkyld och i morse var jag om möjligt ännu sämre. Jag har legat i badkaret i en och en halv timme, ätit Alvedon och använt nässpray och nu sitter jag här, feberhet med blaskig blick, och är i alla fall tacksam över att det är helg och jag är ledig. På torsdag ska jag till Stockholm över dagen och det är inte skönt att flyga när man är förkyld. Men det har säkert gått över tills dess...

Dagen innehåller i alla fall plikter, trots den tillfälliga svackan. På onsdag ska jag besikta bilen och jag MÅSTE bara tvätta den. Man KAN inte köra in en bil på besiktningen som är så skitig att man inte ser att det står SAAB på mittplopparna på fälgarna... Men eftersom det är svinaktigt kallt, -10, så måste jag ju åka och ställa den i Kulturens Hus-garaget ett par timmar. Jobbigt... Jag ska nog också byta en trasig glödlampa.

Visst, det är ljust och fint ute, men jag är ingen täckbyxmänniska. Finns verkligen inga i min storlek som räcker ända ner, dessutom är det otympligt att röra sig i dem. Täckkjol är sjavigt och jag får inte in långkallingar under jeansen. Så jag ser fram emot sommaren, åtminstone våren.

Oj oj oj, så gnälligt det här blev... Jag får skylla på förkylningen. Jag har snart snutit upp en hel förpackning Lambi. Det ni!

Håkan Juholt och jag är förresten födda samma dag, den 16 september. Fast han är tre år yngre än jag. Vill ni kommentera så vet ni vad ni ska skriva.


Kommentarer
Åsa

Du ser mycket yngre ut än Juholt! Dessutom har du extremt mycket mindre ansiktsbehåring. Visst var det så du ville att vi skulle kommentera ;)

2012-01-22 @ 17:17:10
td

han ser verkligen ut som 50, du mera som...53

2012-01-22 @ 19:20:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0