Always look on the bright side of life

Det känns ändå hyfsat, så här dagen efter. Ingen har bett mig dra åt helvete. Jag har pratat med min gode vän som smittade mig och han såg det ändå från den ljusa sidan.
- Jag har fått mejl från en kompis som jag inte haft kontakt med på flera år! utbrast han glatt. "Du har skickat ett virus, din jävel" skrev han till mig. Det var ju roligt att höra av honom!

Nu har nedräkningen börjat och jag har ett styvt jobb med att räkna ut hur mycket schampoo, balsam, foundation, parfym, concealer och annat flytande jag kan få plats med i en enliters förslutningsbar plastpåse. Det gäller att packa snabbt när jag kommer hem från jobbet. Planet går klockan 6 på torsdag morgon och jag måste hinna sova ordentligt på natten, för känner jag mitt värdpar rätt, eller rättare sagt den manlige hälften, så kommer det inte att finnas några minuter avsatta för rast och vila under torsdagen i alla fall.

Ikväll har jag i stort sett sytt färdigt min långklänning, en draperad historia i petrol.





Den är dessvärre inte särskilt sittvänlig... Lite snäv, med andra ord. Imorgon skall jag fålla den smalt och sy en liten ögla längs ut på skörtet, så jag kan hålla upp det om jag till äventyrs kommer att lägga en sula på dansgolvet. Jag vet ju faktiskt inte ens om det finns något!



Kommentarer
Anna Neah

Wow. Vad fin! Ingen dans. Dock 5-rätters middag och finkulturell musik. Var ska all maten få plats i den klänningen?!

2012-01-03 @ 22:54:14
URL: http://mermusik.blogspot.com
Karin

Snygg! Kul att se bilder på det du syr, mer sådant =)

2012-01-04 @ 00:40:15
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0