I ett fotoalbum, där står tiden stilla

Jag har, under de senaste fyra åren, varit ett oräkneligt antal gånger i Karlshamn, men aldrig någonsin har den gamla tygaffären, som Anna pratat sig varm om, varit öppen. Inte förrän igår, femton minuter innan Thomas skulle hämta oss. Men jag hann i alla fall hitta två fina tyger.



Det svartvitrutiga ska jag sy piratbyxor av. Lite vintagestuk. Det andra är en tunn ullblandning som får bli en klänning. Det var nog tur att vi inte hade så gott om tid på oss, för det var halva priset på allt...

Men innan besöket i tygaffären var vi in i den lilla sybehörsbutiken runt hörnet i samma kvarter, och där hittade vi den allra nyaste symaskinen från Singer. Är den inte läcker, så säg?



På kvällen åkte vi till Bykrogen i Österslöv där Olle Jönsson underhöll efter middagen. Det var naturligvis fantastiskt och storslaget och jag finner inte ord. Typ.



De sista ljuva åren med dottern Lina.



Anna och Thomas



Roine å jag



Thomas å Olle bläddrar i Olles fotoalbum



När Olle sjungit färdigt strax efter midnatt var ju kvällen fortfarande ung. Vi åkte därför raka spåret till Sommarlust i Kristianstad där Larz Kristerz spelade. Det var kul att dansa litegrann för det har jag ju inte gjort sedan trettonhelgen. Och det var kul att träffa killarna.



Idag kom jag till Thomas och Anna strax efter 12 och sedan har vi bara softat.

Anna har sytt



och klappat katten



Vi har planerat middagen, ätit scones som Anna bakat, stickat, åkt och handlat. Snart blir det fondue och Melodifestivalen. Jag tror jag håller på Ranelid...



Kommentarer
Ethel

Då har du haft det riktigt riktigt bra Boel, och kvällen gick din önskans väg. Randlid till final ;)

2012-02-18 @ 21:29:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0