Baglady

Jag fick en alldeles strålande idé. Man borde införa annandag nyår. Om inte annat så för symmetrins skull, men också för att jag tycker det är alldeles otroligt skönt att vara ledig. Fast det har kanske att göra med att tiden på G4S håller på att rinna ut. Jag gör verkligen mitt bästa, men motivationen är det si och så med.
 
Nu sover jag ju inte riktigt hela dagarna. Igår hann vi gå på stan en stund innan butikerna stängde och idag har jag sytt en väska. För något år sedan hittade vi några flamskvävnader i gömmorna hos Christin. För den som inte vet det kan jag berätta att väva flamskt är väldigt  avancerat och tidskrävande. Christins mamma var en hejare på allt sånt handarbete. Hon broderade bl a en flera meter lång gardinkappa i hålsöm till Christin. Nu satt vi där och tittade på de fantastiska vävnaderna och jag fick välja en. Jag har fått en med tomtar på för längesedan och nu fick jag en med blommor i brunt och rosa med lite glitter. Jag tog också med mig en till med blommor på som jag lovade att jag skulle använda på en väska. Det har gått minst ett år sedan dess och idag kom jag mig äntligen för att sy den där väskan...
 
Jag använde en mockaimitation som jag använt till att klä om en fåtölj och till tjädrarna och knapparna i soffan
 

Till foder tog jag ett bomullstyg med provdockor på.
 
 
Jag fäste två D-ringar i sidan som Christin kan fästa sina nycklar i.
 
 
Så sydde jag två fickor, en med dragkedja och en utan.
 
 
Jag passade också på att overlocka alla delarna till min kostym/byxdress som jag ska börja sy på endera dagen. Jag hade ju ångan uppe. Nu ska vi se film, Paranormal activity 3. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0