...är det allt som återstår

Det blev en oerhört tung arbetsvecka. Först var det måndag, fast torsdag, och sen blev det tack och lov fredag. Natten mot torsdag sov jag inte en blund. Inte en enda ynklig sekund lyckades jag glida iväg. När klockan visade 03:21 visste jag att det var kört och jag grät en liten skvätt och tyckte synd om mig själv, för trött var jag ju så ini bomben. Kvart i fem lämnade jag sängen och spolade upp ett badvatten och klockan sju var jag färdig att hämta mina kumpaner. Därefter förlöpte dagen som i en dimma. Jag åt mörk choklad och mandariner och lyckades slumra någon halvtimme på lunchen i soffrummet, men när jag kom hem var jag så trött att det susade i öronen. 18:42 släckte jag sänglampan och 05:45 vaknade jag av väckarklockan. 11 timmar!! Det är väl ändå jäkligt bra? Gör om det, den som kan!
 
Det har varit en underbar jul. Jag är så tacksam över avsaknaden av traditioner. Vi tar varje år som det kommer. Julaftonen föregicks av flera dagar med, ursäkta uttrycket, myyyys med telningarna.
 
 
I år var ungarna hos mig fram till sen eftermiddag på julaftonen så vi hann öppna julklappar, käka knäck och umgås.
 
 
 
Jag fick bl a ett OPI nagellack av Björn,
 
 
och en bok/ett album av Frida med text och bilder från vår fjällvandring i augusti.
 
 
Så fick jag parfym, sminkborste, ansiktsmask, trisslotter och en Tangleteezer. När ungarna gått ner till Janne åkte jag till brorsan. Där var också mamma, brorsans kompisar Kenneth och Anita och Christoffer, min äldste brorson, och hans tjej och lilla dotter Annie. Jäkla gullig unge och kolossalt lik sin pappa.
 
 
 
Sen åkte jag hem och i samma veva kom ungarna. Jag hade inte gjort någon gröt så det fick bli skinkmackor och lax. Och plötsligt stod jag och gjorde gravlaxsås tjugo i två på natten...
 
 
Ja, det var den julaftonen! Julafton borde ALLTID vara på en måndag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0