I drive a Rolls Royce cause it's good for my voice

En del saker är oundvikliga, födelsedagar t ex. Jag hade min senaste i fredags och firade den i vanlig ordning på annan ort, Boden denna gång. Hos Max och Christine blev jag omhändertagen på bästa sätt, med Caipirinha, blodig oxfilé, pepparsås och pommes. Kompletterade allt detta med en rom och cola. Och så fick jag förstås ett paket! Det innehöll rabarberkola och rabarberlakrits från Alter Hedens, glittriga badbomber, mörk choklad och två förpackningar såna där praktiska make up-removertrasor. Eftersom jag tänkte passa på att jobba lite dagen efter, när jag nu ändå befann mig i kommunen, så landade jag på kudden medan det ännu var fredag.



Efter sex timmar arbete åkte jag hem, skrev veckomatsedel och åkte och handlade. Hämtade Katt hos Kalle och väl hemma igen satte jag igång att baka en kaka som jag länge tänkt göra, men det har liksom inte blivit av. En rödbetskaka med saffransglasyr!



Ruskigt god! Som morotskaka fast med rödbetor och saffran. Typ. Och kanelen fick sällskap av muskotnöt.Väldigt lyckad.

Nöjd och glad gick jag och lade mig ganska sent, men eftersom jag hade ångan uppe svängde jag snabbt ihop både sirapskakor och hälsobröd redan under söndagens förmiddag. Därefter satte jag igång med älgsteken som jag fick av min vän och kollega Anki och hennes Niclas i födelsedagspresent. Den var så stor att den räckte både till en viltgryta och en vanlig stek. Den senare fick bräsera i Coca-Cola. Mycket delikat.

Så kom Ingrid och Kent på besök och av dem fick jag bodybutter och badskum från Body Shop!





Jag har således tillbringat en övervägande del av helgens timmar i köket, men det gör ingenting, för jag har haft så trevligt sällskap hela tiden.

Och vädret har jag kunnat se genom fönstret.



Fast jag och Malin gick en promenad ikväll. Då lyste en halv måne istället för solen, men det var fint ändå. Nu rundar jag av den här helgen med ett hallondoftande skumbad!

B t w... Dan Andersson dog natten mot den 16 september 1920 och Marc Bolan, T-Rex, omkom i en bilolycka samma datum 1977. Det är ju inte så roligt, men Black Jack har en låt på sitt album Vad vore livet utan kvinnor som heter Den sextonde september. Det tycker i alla fall jag är lite kul.






Kommentarer
Anonym

men åh.....recept på kakan vore najs:) är crazy i morotskaka,så rödbetskakan lät spännande:) kram

2011-09-19 @ 20:13:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0