Do you sleep with one eye open?

Jag har varit på dans IGEN! Denna gången på Björknäsparken i Boden. Alltid lika roligt att åka från Boden efter jobbet, laga mat, äta och göra sig iordning och därefter återvända. Not. Nu gjorde jag inte det. Jo, alltså, det gjorde jag men jag klämde in en powernap och ett Kvantum-besök mellan maten och iordninggörandet, vilket innebar att klockan var mer än 22.30 innan jag kom fram till parken. Men det är väl ungefär den tiden jag brukar anlända när jag åker själv så varför frångå sina gängse rutiner? Jag dansade i alla fall en dans innan det var paus. Jag har inte träffat Drifters sedan i januari och det var så himla kul att höra och träffa dem igen!

Extra underbart var det förstås att träffa Ericas och Linus lillhjärta, Jamie.



Den goaste lille klimpen man kan tänka sig. Men det ser ni ju!

Tja, sen blev det inte så mycket mer dans. Jag stannade i logen med lilla Jamie och Linus och plötsligt var klockan ett.

På något sätt har saltlakritsplopp om inte förändrat mitt liv, så i alla fall berikat det. Jag törs inte tänka på hur många jag har ätit under ett par års tid, och även om det numera kan gå veckor utan att jag ens tänker på att köpa en, så är det i alla fall bland det godaste godis jag vet.

Polly är en annan favorit och när jag är ute och kör långt, som till Malung och Vemdalen, ser jag alltid till att ha en påse på sätet bredvid mig. Jag kompletterar gärna med en påse ostbågar. Men det skall vara den röda Pollypåsen, med ljus choklad.

Det går kanske inte så himla bra för Backyard Babies just nu, för Dregen har hamnat i karamellbranschen. Godis är väl inte det första jag tänker på när jag ser honom (snarare dyker duschordet upp...) men jag köpte i alla fall en påse.



Tuff design med både dragkedjor och piercing. Innehållet då? Absolut godkänt. Prova själv, vetja!

Min kollega Ulrika frågade om jag ville komma förbi hennes bord och smaka några riktigt äckliga godisar som hon hade plockat med när hon blandade en påse naturgodis. Att smaken är olika är tur, för det visade sig att äckelpäcklet tillhör naturgodishöjdarna! Och jag fick alla som låg i påsen!



Saltlakrits överdragen med choklad. Så naturligt gott.



Kommentarer
J.F

lakritsploppen har förstört mitt liv....! ;)

2011-09-11 @ 02:20:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0