It´s raining again

Om veckorna kräver noggrann planering för att få ihop logistiken, så är det ingenting mot för helgerna. Idag skulle jag på 4-årskalas hos Pirayan i Boden, så varför inte kombinera nytta med nöje och jobba bort litegrann under förmiddagen? Inte bara för min egen skull, utan också för en ung kollegas, som MÅSTE jobba men som var lite ängslig att vara där ensam och tvingas frånkoppla.

Fem timmar rusade iväg, men innan jag åkte till kalaset sprang jag in på Lindex och köpte en gullig rosarutig skjortblus med murarkrage och ett par matchande leggings. Det ÄR roligt med kläder till småtjejer, för det finns så oerhört mycket fint. Jag hade också med mig ett paket med lite Barbie-kläder.


En stickad klänning med blå indianpärlor


En röd lackkappa/regnrock i trenchcoatmodell

Jag har självklart både stickat klänningen och sytt kappan. I paketet stoppade jag också ett par blå glittriga Barbie-skor. En kompis passade på att köpa ett ansenligt antal paket med skor när han var i USA och jobbade. Bra att ha. Det tyckte Siri också, som tjöt av glädje när hon såg skorna och skulle genast prova dem på dockan. Jodå, hon visade glädje för kläderna också, både sina egna och dockans, men kanske inte lika gränslös som för de centimetersmå glitterpumpsen.


Gullfian på en lite suddig bild, men det är svårt att sitta still när man är fyra år

Hemma väntade besök och vi ägnade några timmar åt att kolla in lite olika klänningsmodeller, samt måttagning. Jag har ju inte direkt slitit ut min nya maskin, men nu ska den få börja jobba...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0