Sunday sunday

Så här i efterhand tycker jag nog att vi har haft en ganska behaglig vinter. Visst, snön kom tidigt och det har varit så jävulskt osannolikt kallt i långa perioder, men det har inte regnat eller varit plusgrader med slask och rusk och snorhala vägar som följd. Jag har hellre på mig täckkjol och en extra tröja än gummistövlar med broddar, om jag skall sammanfatta det hela.

Igår modifierade jag mörkläggningsgardinerna en smula innan jag hängde upp dem bakom längderna i vardagsrummet, där jag sover. Kvart i elva i morse (ehhh, förmiddags...) ringde Carl-Martin, min norske vän och tillika LS/Tonart Productions representant i vårt grannland, och väckte mig. Han och Lasse Stefanz crew var på väg med bussen från norra Norge och Carl-Martin ville att jag skulle hoppa i kläderna och komma till Statoil på en kopp kaffe. Nu var de bara i Överkalix så jag hade ändå gott om tid på mig och hann både äta frukost och sminka mig innan jag körde ner till macken.


Jag messade givetvis Thomas och gjorde därmed hans söndag...

Så hann vi avhandla Vemdalen, Lönsboda (Carl-Martin hann med båda ställena förra helgen) samt se fram emot Dansbandsveckan i Malung över en toscabulle innan det var dags för dem att dra vidare. De skulle stanna till hos Per-Erik i Sundsvall i lagom middagstid.


Trotjänaren Ulf och Carl-Martin, pigga och glada efter att ha tankat och druckit lite kaffe.







Kommentarer
Jessica

Hej,

Jag har ett erbjudande angående marknadsföring på din blogg.

Kontakta mig om du är intresserad.



Bästa Hälsningar,

Jessica

Jessica.green.hp [AT] gmail.com

2011-05-16 @ 14:30:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0