Tusentals stjärnor

Ganska skönt att vara ledig några dagar... Jag har fått en hel del gjort, och denna kreativitet inbegriper också bokläsning, vila, tv-tittande och skumbadande. Jag har alltså inte bara suttit vid symaskinen. På söndag eftermiddag pratade jag med Danne i telefonen och bestämde mig till slut för att, för första gången sedan oktober, åka på dans! Jag hade visserligen pratat med Ingrid en del om just den här kvällen, med Martinez i Sunderbyn, men hade svårt att bestämma mig slutgiltigt... Jag har ju inte träffat Lillan och killarna sedan deras 30-årsfest i början av oktober. Sedan dess har Jouni hunnit sluta och nu är det bara några veckor kvar innan också Lillan byter bana. Ja, det fanns helt enkelt en hel del anledningar till att passa på!

Det var ju ingen trängsel på dansgolvet, precis. Men det var en hel del dansant själar där så jag hann ju inte precis få träsmak, även om C-G dök ner i en stol bredvid mig och hävdade att jag såg ut som om jag inte ville dansa där jag satt med armarna i kors... Klart jag ville, men kanske inte hela tiden. Det var roligt att sitta och prata med Ingrid och Kent också. Kul var det också att träffa Ethel och Roland, som åkt upp från Linköping över helgen. Inte för att vi hann byta mer än några meningar, men det var roligt att se dem!

Och Martinez var ju precis som vanligt, underbart bra! Få band har så himla mycket BRA låtar, som dessutom är deras EGNA! Väldigt DANSANTA!


Linus J Karlsson på klaviatur fyller upp platsen efter Jouni och hans bas på ett alldeles utmärkt sätt.


Lillan gör en del duetter, både med Tommy...


...och med Danne.

Det var en bra kväll och jag är glad att jag åkte dit. Och redan till helgen blir det mer tjosan hejsan när Thomas D och Thomas L kommer hit och Frida tar studenten!

Igår åkte Malin och jag ut till Sigge i Notträsk, och som vanligt fanns det mycket nytt att se på.


Bland traktorer...


...och motorcyklar...


...tronade en raggarbil, en Mustang-74. Visserligen "bara" en sexa, men ändå en jänkare.

Sedan åkte vi till Max och Christin, där vi bjöds på oxfilé (rare), pommes och pepparsås.


Emile och Rousseau gillar när jag kommer, för då får de råbiff.

Med oss hem efter denna dag hade vi från Sigge två paket Zoega och från Max och Christin en stor bukett med ljuvliga liljekonvaljer.



Efter en sån helg kändes det inte särskilt tungt att åka till jobbet i morse.




Kommentarer
MN

Jag sitter precis och ska skriva ett sms o kolla vad du ska göra i helgen, men nu fick jag ju svar på det:) Det kommer fler helger då vi kan träffas :)

2011-06-09 @ 21:12:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0