Kvällen är över

Det var skönt att komma hem och torsdagen gick mest åt till att ta igen sig, packa upp och fixa sig. De två äldsta telningarna hade bestämt sig för att åka på Trästocksfestivalen i Skellefteå, och eftersom Malin fortfarande har stora begränsningar med sin brutna arm, erbjöd jag mig att skjutsa dem de 14 milen. Jag insåg nämligen att det här var min enda chans att dansa i Skellefteå på hela sommaren, eftersom jag var ledig. Jag orkar nämligen inte jobba om jag bara har sovit fyra timmar, så är det. Att det dessutom var Sannex som spelade såg jag bara som en extra bonus.

Anlände till parken tio minuter före paus, hälsades välkommen av vakten med "Bättre sent än aldrig", högg tag i C-G, som ändå bara stod och hängde, och hann dansa en dans i alla fall. Även min jurykollega Andreas observerade att det inte var jag som låst upp stället och istället för "Hej" sa han "Du är sen...". Nu tycker jag ju att jag hade giltigt skäl till min sena ankomst. Den här gången. När jag åker ensam på dans är jag onekligen ofta sen. Mina vänner i Drifters har med anledning av detta, myntat ett uttryck - "Är Boel här, är alla här!". Jättekul...



Men pauser vara inte för evigt, tack och lov, och strax stod de där igen, Sannex, och bäst jag svävade runt på dansgolvet så kände jag mig med ens så himla tacksam över detta sätt att roa sig på. För en försumbar slant får man lyssna och dansa till levande musik (särskilt denna kväll), man får träffa vänner och andra trevliga människor. I den här världen finns det så mycket glädje, och faktiskt inte speciellt mycket ondska. Det är ett opretentiöst leverne som inte kräver att man alltid är så himla tiptop.

Sannex är så himla roliga att dansa till därför att de är goa och glada och har fin kontakt med publiken, de spelar BRA låtar, både sina gamla Sannexlåtar och ny musik, de har bra tempon och de verkar uppriktigt tycka om det de gör. Till och med den annars så stela och tillknäppta västerbottenspubliken applåderade!



Stefan och Andreas



Andreas 2...



åsså Micke, förstås

Nu börjar de ljusa sommarnätterna vara ett minne blott, även här uppe. Varmt är det så det räcker och blir över. Inatt kom det ett befriande regn, men idag är luften lika tung och kvav som igår.



Nu jobbar jag en vecka och sedan bär det söderut igen. Innan dess skall jag hinna sy några klänningar samt modifiera mörkläggningen till bilen en smula. Igår var jag och sonen på Harry Potter, och vi enades om att vi i framtiden skall gå mer på bio! Det är förmodligen det enda sättet för mig att se en hel film från början till slut, eftersom jag har så förtvivlat svårt att sitta och slappa i soffan hemma. Jag vill så gärna göra lite nytta så oftast blir det att jag sitter på golvet framför tv:n och klipper tyg eller mönster...



Kommentarer
Grannen:))

Du har energi tjejen:) att du orkar först kört fr Malung sovit några tim,sen vidare mot Skellefteå. men vad gör man inte för sina barn ,det skulle jag å gjort,och sen passa på och dansa till Sannex:)Dansa fick du säkert ,men hoppas du fick vila ögonen på ngn snygging:))

"lev idag ,livet går ej i repris"

2011-07-24 @ 21:10:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0