Big in Japan

Många vägar bär till Malung. Den ena är kanske bättre än den andra. Själv brukar jag köra över Ljusdal och via en mängd småvägar så småningom komma fram i Mora, men i Härnösand fick jag tipset att fortsätta E4:an mot Söderhamn och köra av söder om Iggesund. Därmed skulle jag spara flera mil. Dessvärre fick jag inget riktigt grepp om var jag skulle svänga av vilket innebar att jag vek av mot Bollnäs i Söderhamn. Tja, jag kom ju fram men om jag tjänade tid vete tusan. Långa sträckor låg jag nämligen på 50-60 km i timmen eftersom framförvarande bilister också gjorde det, fast det var 80. Så det var bara att bita ihop om svordomarna och glädjas åt att det fortfarande gick att lyssna på Radio Guld...

Här är det ganska fullt upp och jag kommer inte att skriva något om Guldklaven förrän jag kommer hem och har tillgång till ett vanligt stabilt internet. Det är nämligen så sjukt dålig täckning så det mobila bredbandet går ner stup i kvarten, vilket ju givetvis är ett ruskigt irritationsmoment. Jag ger mig härmed med bloggandet för idag och målar naglarna istället.

By the way... När Thomas och jag satt på hotellet och drack kaffe nu i eftermiddag, dök plötsligt Staffan Heimersson upp i receptionen. Det var stort, större än Ola Rapace faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0