Do they know it´s Christmas

Äntligen blev det helg och för min del dök den upp en dag för tidigt. Inledde fredagen med ännu ett tandläkarbesök, långt ifrån det sista. Rotfyllning kräver sin tandläkare, och jag tror att jag har den bästa. Efter det besöket drog jag vidare till Gun-Britt, som hade hämtat Anna och symaskinen på Kallax.



Efter en kopp kaffe och en räkmacka i Gun-Britts och Görans underbart julpyntade hem åkte vi vidare in till stan för affärslunch Tallkotten med Fotomicke Törnqvist.



Micke och jag åt en underbar kycklingsallad, medan Anna valde räkor. Sedan visade Micke Anna en massa funktioner på hennes ganska nya Nikon. Åh, tusan...! Jag som inte riktigt fixar min lilla minisystemare Canon G9 ännu. Som jag f ö köpt av Anna.

Nå, tiden var knapp och då varken jag eller Micke ville ha parkeringsböter avrundade vi och gav oss iväg. Anna och jag gick naturligtvis på Ohlssons tyger. Det är nämligen så att vi ska på superfin galakväll när jag är i Blekinge och jag måste sy en ny långklänning. Hittade en vacker petrolfärgad microsatin som blir klockren till mönstret jag tänkt mig. Dessutom köpte jag ett tjockt svart-grått sweatshirttyg av vilket jag ska sy en onepiece. Så då vet du, Cattis! På vårforumet kommer även jag att hasa omkring i mysdress!

Efter att ha tröttat ut oss på stan en stund så gick vi upp på radion och hämtade Thomas innan vi åkte vidare mot Boden och Harrieth och Urban. Där blev det lite förfest med snacks, snittar och Zeunerts julmust, den allra godaste.

Sedan åkte vi ut på Farmen och där väntade dignande julbord och proffsig julshow (utan jultema, men ändå...).









Samuel Higberg



Björn Nagander



Linnea Bäcklund



Jonas Lundström, mister Western Farm himself, ledde allsången, som märkligt nog var Adams julsång. Men alla stod upp och sjöng och när jag blundade tänkte jag att jag var på en fotbollsmatch i England. Det lät som jag tror att det kan låta på en sådan...



Tore gav ALLT!

 

Anna och jag



Urban, Harrieth och en annan Anna



Thomas var "skojpojke och DJ" (snodde det av Anna).

 



Och det ska jag säga, att det spelades då inget dunka dunka på hela kvällen! Bara fina bitar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0