There's a world outside your window

Det känns som att jag har kört väldigt mycket bil i helgen. Det har blivit Luleå - Boden - Luleå ett antal gånger samt ett par svängar till Sunderbyn, åt samma håll. Så trots julfest med jobbet har jag hållit mig körklar, vilket egentligen har varit ganska skönt.

Julfesten ägde rum på Western Farm, så det var ju samma show som förra fredagen, men eftersom den var så proffsig och BRA så gick det alldeles utmärkt att se den en andra gång. Och att äta samma julbord två gånger var heller ingen nackdel. Nu visste jag ju vilka sillar och laxsorter jag skulle ta mer av...

Vi satt uppe på läktaren den här gången. Man såg visserligen väldigt bra, men på något sätt blir det en annan närvaro nere på golvet. Men det var roligt att se allt litegrann från ovan.





Vi åkte hem kring tolvsnåret, nöjda och glada. Det var en riktigt, riktigt rolig julfest och jag har världens bästa arbetskamrater!

Söndag morgon inleddes med att skjutsa Malin till domkyrkan. Därefter vete tusan var timmarna tog vägen, men halv två var det dags att åka till Boden igen. Plockade upp Thomas utanför hotellet och så begav vi oss till Max och Christin där vi blev bjudna på rena rama gourmetmiddagen. Trerätters, förstås. Och det här var förrätten.






Förr i världen brukade hon vara Lucia eller tomte, men Max och Christin har, liksom jag, gjort vissa rationaliseringar i julpyntandet.



Det blev en ruskigt trevlig eftermiddag. Thomas läste några gamla Se och fick också med sig ett exemplar hem.

 

Till slut var det dags att åka till Kallax och vinka av honom. Nu är måndagen äntligen strax förbi och snart är det fredag igen. Det är inte utan att jag längtar... Åh, vad jag ska sova länge på lördag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0