Postmannen ringer alltid två gånger

Fick följande av Thomas:

Ett härligt lyssnarmail apropå att jag i Svensktoppen sa att "man får vänta vid brevlådan" på att bli jurymedlem.

Hej !
 
Har du en Brevlåda,har du stulit den från Postverket, eller ???
 
Jag tror inte att Postverket säljer några brevlådor däremot säljer
 
Postverket " POSTLÅDOR " till Privatpersoner och Företag.
 
Lär dig det en gång för alla, att Privata och Företags lådor heter
 
Just det " P O S T L Å D O R ".
 
Otroligt vad svenska folket har blivit korkade och obildbara,
 
de senaste tio åren,kan det vara den fria uppfostran som
 
är orsaken,eller är det den urusla svenska skolan?
 
MVH
 
NH


Hej,
tack för ditt välformulerade och konstruktiva mail. Du har så rätt i att många är både korkade och obildbara. En del blandar t ex versaler och gemener hur som helst i text, samt kallar statliga verk för "dom", när den rätta benämningen är "det".
Och i vissa fall har inte uppfostran lärt människor att underteckna med sitt riktiga namn.
Man kan ju alltid hoppas på bättring...
hälsar
/Thomas Deutgen



Hej !
 
Du ofelbara Dansbands-Professor, nu är inte frågan hur jag skriver,si eller så. Frågan är om du äger en brevlåda, eller är det kanske en postlåda.
 
Jag hade tänkt mig att få hjälp av dig, att lära svenska folket att det är " BARA  SVENSKA  POSTVERKET  SOM  HAR  BREVLÅDOR  I  SVERIGE "
 
De övriga lådorna som finns är  " POSTLÅDOR "  är det okey. Det finns även de som kallar sitt brevinkast för brevlåda,korkat, eller hur ? Bor de i en
 
brevlåda då, billig hyra kan man tänka. Om du tänkt dig att svara på detta mail, vill jag ha ett erkännande från dig att du har " FEL "  med brevlåda,
 
det heter postlåda, är vi överens !
 
MVH   NH

Detta mejl undertecknades med avsändarens namn, men av min godhet väljer jag att inte publicera detta. Jag gissar att vi har att göra med en pensionerad brevbärare, eller vad tror ni? Dessvärre har han inte ens rätt, eftersom även privata brevdistributörer, exempelvis Luleå Mail, innehar brevlådor. Men roligt är det! Tack, NH!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0