Summer´s almost gone

Under de senaste veckorna har det snorats och hostats i min omgivning så till den milda grad att jag plötsligt fann mig själv med ett paket Lambi pappersnäsdukar i den ena handen, en äcklig, men nödvändig, nässpray i den andra och, ungefär mitt emellan dessa, en rinnande näsa, smärtande hals och vattnig blick.

Jag har under denna vecka genomgått förkylningens alla faser. Från feber, rinnsnuva, ont i halsen till nu mot slutet - den vidriga rethostan. Det är svårt att låta vänlig och naturlig i telefonen, när det plötsligt känns som om någon trycker ner en näve svandun i strupen. Jag har mutat telefonen för att kunna hosta och dricka vatten, kunderna har ropat "Hallå, var tog du vägen?" och jag har halvkvävt fått ur mig att "Oj, det klipper visst litegrann!". 

Till slut pallrade jag mig iväg till apoteket och köpte Noskapin. 30 tabletter till det facila priset av 122 kr. Giftiga grejer, de där. En vuxen får bara äta tre tabletter per dag. Vad som händer om man äter fler framgår inte i förpackningens varningstext. Men att det inte är några sockerpiller vi har att göra med förstår man när man ser detta:


Man fattar ju att barn inte skall kunna komma åt någon medicin överhuvudtaget, men att de inte ens får SE på en förpackning Noskapin kan ju bara betyda att den är ruskigt farlig. Men, som sagt, väldigt effektiv.

Att jag sover fram till vanliga människors lunchtid på helgerna har blivit mer regel än undantag. Tyvärr. Redan nästa helg ska jag ändra på detta. Det är sjukt så lite man hinner på de här två dagarna. Igår fick jag för mig att klockan var tjugo över nio när jag studsade ur bingen, så glad i hågen satte jag på kaffe och plockade fram melodikrysset, men blev snabbt upplyst av sonen att klockan faktiskt var halv tolv så myspys med Eldeman var bara att glömma. Det blev stadsbesök och skoköp till Frida och därefter, sedan jag skjutsat hem henne, rekreationsfika med Malin på Sub & Co.

Så hade jag lyckats boka tvättstugan på lördag kväll, och mellan mangling och tumling var det återigen dags för en genomgång av förrådet. Eller man kanske kan säga att jag styrde upp litegrann därnere. Strukturerade röran. Gjorde plats för ett antal kartonger med tyg som jag lätt skall kunna komma åt när behovet uppkommer. Jag skall nämligen göra plats för Fridolina i syrummet och det kräver en decimering av tygbeståndet som är ENORMT!

Det är inte mycket luft i förrådsutrymmena. I alla fall inte någon särskilt bra luft. Jag vaknade alltså i morse med en skallebank utöver det vanliga. Efter frukosten blev det således en dryg timme på spikmattan innan jag målade mig pigg och skjutsade Frida till bussen. Efter tre timmar hos min lilla mamma sitter jag nu här och överväger ett skumbad. På G4S är sommaren förbi och imorgon har jag min första sovmorgon. Nu längtar jag bara till natten mot den 31 oktober, då även sommartidshelvetet är förbi för den här gången. För varje morgon, när jag väcks av Black Jacks What do you wanna make those eyes at me for kl 5, kan jag inte låta bli att tänka att klockan egentligen bara är fyra. Och det känns faktiskt helt otroligt fruktansvärt... 

Jo, i fredags gosade jag med en kattunge och så dansade jag till Drifters. Läs mer HÄR.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0