Pärlor för svin (reviderat 20110516)

Ännu en vecka närmar sig mot sitt slut. Idag hade jag bilen eftersom jag var med Fridolina till läkaren på morgonen och skulle till Max och Christin och äta efter jobbet. Men annars har jag åkt buss varje dag och det har gått jättebra.

Jag hade ju bilen så jag slog till och åkte på Max på lunchen. Eftersom man har en timmes lunch när man har sexvecka bestod egentligen planen av att någon gång under veckan knata iväg till Köket och äta men just nu är det verkligen fruktansvärt vidrigt kallt, alltså alldeles för kallt för att promenera, därav Max-besöket. Efter jobbet blev det ännu ett Maxbesök för mig men där blev jag bjuden på oxfilé med pommes och pepparsås...

Max och Christine hade julpyntat lite. Det stod en tomte på det lilla bordet i hallen.




Say no more...

I källaren plockade Christin fram några korgar som hon fyndat på loppis. Jag hade ju precis ätit och var inte riktigt förberedd, men lyckades ta mig samman såpass att jag kunde fotografera dem.




Till slut återstod endast de grå, blå och äckelpäckellaxrosa pärlorna. Och av dessa skapades den sista korgen.

Är dessa mästerverk skapade på lasarettets arbetsterapi? Fängelset? Hur tänkte man egentligen? Stora frågor som förmodligen aldrig kommer att få ett svar. Och nästa vecka är de sålda...

I soffan låg en stackars kissemiss som dagen innan blivit av med sina bollar.


Chockad? Oberörd? Rentav glad?

Men sen sket sig alltihop. Resten av kvällen, alltså. Coop Forum på Storheden lockade med färsk tysk oxfilé så jag förträngde min aversion mot Storheden i allmänhet och Coop Forum i synnerhet och svängde in där på hemvägen, helt i onödan, för givetvis var den slut. Giriga människor hade sett till att förse sig, så nu får vi väl äta palt på söndag istället för dubbelmarinerad oxfilé. Slutligen skulle jag springa in på Intersport och hämta en jacka som kollegan Sandra hade lagt undan. Affärerna på Storheden hade julklappsöppet till kl 21. Utom Intersport, förstås. Vem hade trott något annat?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0