It goes to show you never can tell

Stor fantastisk comeback med Thor-Görans på parken i Boden och alla var där! Utom jag. Jag kan inte stanna i Boden efter jobbet varje fredag, och att sitta och åka fram och tillbaka känns bara förbaskat meningslöst. Jag kommer således att vara väldigt selektiv när det gäller sommarens fredagsdanser. Det lutar nog åt att jag snarare kommer att besöka Käcktjärn lite mer frekvent än tidigare.

 

Igår låg jag alltså i soffan halva kvällen och satt framför datorn andra halvan. Eller en bit in på natten, om jag skall vara ärlig. Det gäller att hålla sig vaken till gryningen, annars kan man ju inte sova bort halva dagen, något som jag trivs med riktigt bra. Efter att frukosten sjunkit ner framemot halv två, tog jag och Malin på oss springutstyrseln och sprang en härlig halvmil i den 26-gradiga hettan. Nästa gång väntar vi nog till kvällen... Därefter hämtade vi Katarina i Svartöstan innan vi åkte på HM och köpte var sitt par lite kortare brallor att springa i.

Och nu är vi precis hemkomna från bio! Jag har tamigtusan inte varit på bio sedan Martinez var här och åt i somras. Inklämd mellan dessa filmskadade gapflabbande musiker tvingades jag se en tämligen blodig thriller, som mitt sällskap uppenbarligen fick för sig var en komedi. Ikväll såg Malin och jag filmatiseringen av boken Flickan från ovan av Alice Sebold. Att det var ett drama gick inte att ta miste på, men jag blev mer berörd av boken, även om filmen var sevärd och helt ok. Den handlar väl egentligen om att kunna acceptera något fruktansvärt och gå vidare. Inte glömma bort att leva. Så jäkla lätt att säga, men så oändligt svårt när det händer. Man får följa en sörjande familj, men den största sorgen bär nog offret. Ja, som sagt, en märklig och ovanlig synvinkel som nog ändå gör sig bäst i bokform.

Men det är roligt och festligt att gå på bio! Vi var ensamma i salongen till strax innan filmen började. Då kom det fyra till. Fast nog kunde de dra ner lite på alla trailers... Om man skall se ett drama är man kanske inte så himla intresserad av att se den ena actiontrailern efter den andra. Jag var nästan rädd att de skulle glömma sätta på den rätta filmen...

 



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0