Kung i stan

Nu har värmen kommit även hit upp, och idag, när jag var ute och sprang, var jag tvungen att ta av mig i bara linnet. Ganska härligt, faktiskt. Men i min för närvarande inplastade lägenhet, är det inte så skönt. Den påminner mer om ett riktigt effektivt drivhus. Isen har äntligen gått och det är ju ett säkert vårtecken. Fast i vår lokala tv-kanal 24 visade man en karl som åkte skidor uppe på Ormberget. Och det är väl ändå lite sjukt. När hade ni skidföre i Blekinge sist? Till exempel...

 

Det var längesedan jag visade Katarinas små råttor. Nu är de ju inte så himla små längre, men deras päls är fortfarande silkeslen och de är så söta, så söta! Häromdagen hade hon med sig Kungen upp till mig. Hon hade fått följa med på stan och inte en endaste en hade skrikit. Så folk är kanske inte få rädda för råttor som jag har fått för mig.

Hon rör sig hela tiden, den lilla rackaren, så det är svårt att få en skarp bild.


Om hon gör en sele till Hjärtrud också så kan vi gå ut med båda två. Det vore kul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0