Put on your red shoes and dance

Medan Thomas uppehöll sig i Galleria Enter i Boden tillsammans med Tobias Karlsson och Agneta Sjödin, så gjorde jag och Anna samma sak som många andra vanliga människor gör på lördagarna, nämligen drog på stan. Först gjorde jag misstaget att åka ut till Biltema för att köpa glödlampor till bilen och då upptäckte Anna att både Myrorna och HM fanns därute, så det blev ett besök i båda butikerna. Tack och lov var hon inte intresserad av Coop Forum, varför vi snabbt kunde förpassa oss till lugnet på Storgatan i centrala Luleå. Jag orkar inte med Storheden, särskilt inte Coop. Ja, inte Ica Maxi heller. Skulle aldrig komma på tanken att åka ditut för att handla mat. Never.

Väl på stan gick vi på vårt nya Systembolag innan vi tog en kaffe på Café Koppar.

Sedan strosade vi vidare mot Åhléns, där jag köpte lösnaglar. Mitt nya rosa nagellack indikerade Tabita-varning så jag behövde göra något snabbt och radikalt.

Grymt snyggt, men våldsamt begränsande. Kunde knappt sms:a...
Plötsligt var klockan mycket och vi åkte vidare till Boden där vi checkade in på hotellet. Det blev lite kort om tid, men tackochlov ringde Sigge och erbjöd sig att komma förbi och plocka upp oss med sin skjuts.

Väl framme på Western Farm började en magisk kväll när Bodens största dansfest gick av stapeln. Att det skulle bli en så välorganiserad och proffsig show hade jag aldrig kunnat drömma om! Men så blir det när två kreativa och driftiga personer slår sina pysselpåsar ihop. Sju lokala kändisar tävlade tillsammans med sju medlemmar ur Luleå Bugg och Swing i foxtrot, bugg och salsa. (Den sista dansade enbart de fyra finalparen.)

Juryn bestod av Tobias Karlsson, Agneta Sjödin, Tore Isaksson och Maria Öhrman och de var mycket roliga och mycket snälla. Paren bytte kläder inför varje dans och flera av paren satsade fullt ut på show- och underhållningsdelen, till publikens stora förtjusning. Ja, fy tusan så kul det var.


De fyra paren som fick dansa salsa. Janne är fyra från vänster. Vann gjorde Kenneth Harlin (i vita byxor), tätt följd av Hans Ericsson (i hatt).

Och så här ser mina barns far ut med foundation och mascara. Snyggt, om ni frågar mig. Fler män borde våga sminka sig.

Tore Isaksson, Tobias Karlsson, Anna Neah Olsson och arrangörerna Thomas Deuten och Carina Sundqvist.
Så vad är väl en bal på slottet mot ett så lyckat arrangemang i den helt fantastiska lokal som Chrystal Palace på Western Farm ju faktiskt är. Och tänk, allt detta i lilla Boden!

Söndagen inleddes med lite skjutsande hit och dit, mest för Thomas som skjutsade jurymedlemmarna till Kallax i två omgångar. Efter andra svängen hämtade vi upp honom, bara för att återvända till Boden och Sigge i Notträsk, där det serverades kantiner med älgköttsoppa.

Soppa på Blekingevis. Med ost.
Det var så jäkla skönt att vara hos Sigge. Vi åt och lyssnade på Thorleifs, Thor-Görans och andra dansband, låg i sofforna och vilade och sedan drack vi kaffe och käkade chips och godis.

Anna

Sigge

Och skogens djur kikade in genom fönstret...
När vi sent omsider hade chillat klart i Notträsk, åkte vi hem till mig och avrundade helgen med Black Jack. Filmen, alltså. Anna var kanske inte alltför förtjust, men hon var glad ändå.



Thomas i tv!



Glad var även jag, om än inte riktigt hela helgen. Någon av de drönare som avlönas av den entreprenör som renoverar mitt hus hade nämligen låtit bli att dra upp stegen och stänga takluckan utanför min lägenhet. I kombination med den byggnadsställning man har placerat där blev framkomligheten i stort sett obefintlig och vi har smidigt fått slinka in i i lägenheten eftersom dörren inte har gått att öppna särskilt mycket. Ännu värre har min våningsgranne haft det. Han har praktiskt taget fått krypa in och ut ur sin lägenhet. Men jag ringde områdesvärdinnan igår så på kvällen, när jag kom hem från jobbet, var den stängd. Och jag kan bara önska att någon har blivit ordentligt uppläxad....





Kommentarer
Anna

Den första bilden på mig var verkligen det fulaste jag någonsin sett. Ser fruktansvärt trött ut. Usch, ta bort :)

2010-03-24 @ 09:35:17
URL: http://mermusik.blogspot.com
Boella

Jag tycker du var lika jättesöt som vanligt på den bilden, men jag vet ju hur det är så jag har tagit bort den nu! :)

2010-03-24 @ 19:05:35
katt

HAHA fan va skeva fingrar du har!

2010-03-27 @ 21:42:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0