Ring ring

Idag tog jag mitt allra första samtal och det gick faktiskt jättebra. Efter att ha mottagit kollegornas jubel och applåder så svävade jag iväg på fikarast. Sedan tog jag emot ännu fler samtal. Några fick jag behålla och klarade dessutom av dem på ett förvånansvärt tillfredsställande sätt, medan min 21-årige mentor fick ta ett par stycken, vars ärenden visade sig inte tillhöra mitt gebit.

- Vad trevlig du låter i telefonen! sade Jens, som bistår mig. Har du jobbat med support förut?
- Nej, men jag satt i Vägverkets växel 1978, sa jag.
- Hm, ok. Men du har kanske pratat mycket i telefon?

Huvet på spiken. Det har jag. Särskilt förr, när jag hade fast telefon. Numera är jag väl lite kortare i luren, särskilt när det är jag själv som ringer.

Men att jag jobbar på TEKNISK support är väl inget annat än stor humor? Fast å andra sidan - varför inte? Jag kan ju trä om en overlock och byta glödlampor i bilen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0