Boomtown rats

För första gången sedan jag började på G4S var jag INTE på stan på lördag. Istället åt jag först frukost på Ruter Retro Café i Boden (är ju bara där på vardagarna, varför inte tillbringa helgerna i grannkommunen också?) innan Thomas skulle ta itu med utgrävningarna bland sina egna prylar, som f n återfinns i ett förråd utanför stan.

Sigge anslöt för att kolla att vi åt ordentligt.



Jag ÄLSKAR det där stället! Skulle kunna BO där!



Thomas och Sigge åkte brandbil till förrådet. Själv höll jag mig till Saaben, och det var nog tur, för brandbilens bromsar visade sig vara obefintliga.

När Thomas var färdig med sina kartonger åkte vi hem till Sigge och fikade lite mer.

Sigges badtunna höll 40 grader, men tråkigt nog hade varken Thomas eller jag några badkläder med oss. Synd...

Sigges ägor vaktas både av rådjuret...

...och av Arrak.

Sedan åkte vi in till stan och träffade lilla Siri, Thomas guddotter.



Där lämnade jag Thomas och åkte hem. Malin och jag ägnade lördagkvällen åt att leka med Kungen och Hjärtrud, vars matte Katarina åkt till Tjåmotis. Det är inte lätt att fotografera råttor. De är nämligen kvicka som möss...

...och ibland hinner man bara få med svansen på dem.


På söndag morgon fick jag äntligen sova ut. Klockan var exakt 13:03 när jag vaknade, visserligen med en gruvlig huvudvärk efter en smula tandgnisslande, men ändå. Jag var nog ganska utsövd i alla fall.

I fredag var jag på Björknäsparken och dansade till Fernandoz. Läs om det HÄR.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0