I Wanna Rule The World

Jag hann beta av en hel del på min lista innan jag efter lunch åkte ut till Kronan en sväng. Sedan ringde Katarina och vi bestämde att vi skulle ta en fika på Mat och Prat. Inne i stan tornade snöhögarna upp sig som små fjäll.

Tänk, man ser knappt taken på husen!

Min unga kollega upplyste mig igår om att de har två Saltlakritsplopp för tio kronor på Dollar Store! Och som om inte det vore nog så har de också Fazers Salmiakki för samma pris. Fast en då. Så när jag och Katarina sprang in i butiken och köpte lite spets till projektet hon jobbar med, kom jag ihåg att jag skulle åka dit när jag nu ändå var ute och rörde på mig. Fast Katarina stannade i stan och istället plockade jag upp Malin på vägen.

Om man gillar saltlakritsfyllningen så är nog Plopp att föredra, medan den mer chokladsugne troligtvis får sitt lystmäte tillfredsställt i en något högre grad av Salmiakki. Ja,som ni förstår så var det stora frågor som diskuterades runt det skarinska köksbordet över kvällschokladen, vilken f ö var toppad med minimarshmallows.

Jag har förmodligen något långt långt viktigare att ägna mig åt, eftersom jag håller på med sånt här svammel... Men det är ju en dag imorgon också. Fast då jobbar jag ju. Attans.

Zekes är i Skellefteå på lördag, så där lär nog även jag vara.


Kommentarer
Ethel

Nästan lika mycket snö här i Lkpg, just nu har vi -23 grader, helt otroligt! Snön är vit o ren och solen skiner så det gnistrar om den. Tur att snön inte ligger kvar lika länge som den gör uppe hos er (får man hoppas i alla fall).

Den koppen choklad såg riktigt lockande ut, måste nog testa den varianten, kanske efter kvällens dans till Highlights (som kommer att spela låten 'Aldrig ska jag sluta älska dig' som du bara äääälskar att höra =0).

Det kommer att blir spännande att läsa vad du tycker om att dansa till Zekes.

Hoppas du får en trevlig afton i Skellefteå

Hälsn Ethel

2010-01-30 @ 11:00:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0