Short shorts

Ja, nu har man sopat golvet i butiken för allra allra sista gången! Imorgon är min sista arbetsdag och då slutar jag redan halv fyra. Då hoppas jag att någon dotter vill gå och ta ett fika med sin mamma.

Mitt beslut att säga upp mig har mötts med klang och jubel i företaget! Idag bjöds jag på lunch av ledningen, så jag och chefen satt på restaurang i en timme, trots att jag bara hade en halvtimme enligt schemat. Sedan fick jag en present

En sak
och innan chefen gick hem för dagen sprang hon iväg och köpte en blombukett. Allt detta för att visa uppskattning över mitt beslut. Eller tvärtom. När jag tänker närmare på saken så tror jag ändå att de kommer att sakna mig litegrann, för det skulle jag göra om jag hade haft förmånen att ha mig själv som medarbetare.

I söndags bakade jag en maffig smörgåstårta som jag släpade med mig till jobbet på måndag morgon. Av fyra anställda är en laktosintolerant, en vegetarian och en muslim så det blev en vegetarisk smörgåstårta, baserad på laktosfri creme fraiche och givetvis utan griskött. Det har således bara funnits en normal person på arbetsplatsen och nu slutar den. Jag, alltså.
 
Jag passade på att handla lite tyger också, av den händelse att lagret här hemma skulle komma att sina, vilket, i ärlighetens namn, inte är särskilt troligt. När jag hade jobbat i butiken ett drygt halvår, bestämde jag mig för att inte bära hem en endaste decimeter tyg om jag inte tvärsäkert kunde säga VAD jag skulle sy av det och, om möjligt ännu viktigare, NÄR jag skulle göra det. Men som alla vet är det lätt att tidsplaner spricker och nu sitter jag här med en ansenlig mängd av allehanda textilier. Som blev fler idag...

Kan bli en huva till en av symaskinerna...

Supertunn bomull med en smula retrostuk. Kan bli en sval sommarblus.

Fodrar kanske en väska med det här, för att "visa min mörka insida" som min unga kollega sa när hon köpte av samma tyg. Paljettbandet skall sitta längst ner på en klänningsärm på en klänning som ännu inte är sydd.

Mina två närmaste syprojekt är att klä om min fina soffa från 1960, samt att slakta mina favoritjeans och återskapa dem i nytt, fräscht, men framförallt, helt tyg.

Innan jag tar itu med detta skall jag först sy fem par shorts och fem stycken bowsers till cheerleading-DM.

Shortsen skall bli lite kortare och dessutom få en leopardmönstrad rand under paljettranden.

Rosetten skall minskas några centimeter på djupet och tamparna skall göras lite längre.
Den här sömnaden är inte särskilt avancerad och jag räknar med att hinna klart allt imorgon kväll. På torsdag förmiddag måste jag nämligen städa litegrann, eftersom jag skall hämta Anna på Kallax kvart i ett. Hon kommer samtidigt som The Playtones och därefter är schemat för helgen fullspäckat.

Hå hå ja ja, vad roligt allt skall bli!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0