Cheers!

I mitt gamla liv skulle jag ha jobbat den här helgen, men eftersom jag har ett nytt nu kunde jag sova till 12:38 i lördags och därefter strosa på stan med delar av barnaskaran (ettan och trean). På kvällen skulle jag svänga ihop fem bowsers, vilket tog flera gånger längre tid än jag räknat med. Men fina blev de!

Jag hade planerat att sy något till mig själv, men det hann jag inte. Man måste ju sova också! Lejonparten av den här dagen har ägnats åt DM i cheerleading i Pontushallen. Ja, alltså, jag har ju bara tittat på. Cheerleadat är det andra som har gjort. Frida till exempel. Och nu följer en varning: Bilderna nedan är av en helt värdelös kvalitet. Orsaken till detta är en helt värdelös fotograf, som borde roa sig med annat. Eller så kan jag kanske skylla på att de rörde sig hela hela tiden!
 
Byxorna och bowsen har jag sytt!

Bianca (i mitten) hejade när hon inte själv var på mattan.

Frida är också med i ett mixat lag där hon är yngst med sina 17 år och den äldste är 32.



Frida och Elina hämtar pokal
Nu var det ju med fler lag än de Frida är med i, men det var ju förstås roligast att titta på henne.

Jessica och Elin hade kommit från Piteå för att heja på Frida.
När jag kom hem hade jag några timmar på mig att göra vad jag ville, så då slängde jag ihop en tunika i en brun viskostrikå som jag köpte från stuvarna för ett tag sedan. En otroligt mjuk trikå vars yta känns som peachad silke.

Klädhögen bakom mig är resultatet av Malins garderobsrensning. Nu väntar nästa moment och när det kommer vet man aldrig...

Förutom slejfar på ärmarna satte jag en mässingsdragkedja i ryggen som prydnad. Av någon anledning...
Jag är nöjd. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag MÅSTE få använda tygerna jag har i min hylla. Jag har så många projekt, så många planer med allt jag har dragit hem. Och att få verkställa någon av planerna känns så kul. Då kan jag t ex ta itu med en tråkig, men nödvändig, bostadsbidragsansökan imorgon.


Kommentarer
Vifsla

Nej du jag får snällt vara hemma. De ska flyga upp så jag kan inte smyglifta!

Annars var jag faktiskt på väg att följa med!

2010-02-28 @ 23:35:45
URL: http://www.welest.blogspot.com
Bianca

Ojoj, såg just att jag fått äran att vara med i din blogg!! :-):-) man tackar, man tackar! KRAM

2010-04-10 @ 02:12:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0