It ain´t 1918

Ja, så var det söndag kväll igen! Ingen dans i helgen heller och inte är jag ledsen för det. Malin fyllde år i fredags och jag tyckte väl att hennes födelsedag var viktigare än Matz Bladhs. Nog för att det hade varit kul att lyssna på dem, nu när Conny sjunger, men man kan inte vara överallt. Så det blev lite myspys hemma istället, med hembakade kakor (Malin), muffins (Frida) och köpt djupfryst tårta (jag).

Själva födelsedagsbarnet. 23 år och äldst i syskonskaran.

Helgens höjdpunkt har dock varit de nya mobilerna från Cyberphoto som jag och Malin hämtade på Ica i fredags. Eller ja... Detta var nog en större händelse för mig än för henne. Mina gamla har fungerat alldeles utmärkt i tre års tid. Aldrig några problem förrän på sista tiden, då knapparna inte fungerat som önskat. Nu på slutet kunde jag inte avsluta ett samtal utan att bita på den knappen, vilket har varit ganska påfrestande. Jag har alltså inte heller kunnat använda knapplåset med följd att jag har ringt upp folk helt oavsiktligt och sedan varit tvungen att stoppa telefonen i munnen snabbt för att avsluta uppringningen. Man behöver inte ha någon livligare fantasi för att föreställa sig hur sjukt det ser ut när en kvinna plötsligt stoppar mobilen mellan käkarna och biter till...

Fönsterputsning och bilvaxning har således fått stå åt sidan till förmån för ett evigt tryckande. Jag hade stora problem att få över alla kontakter, då sim-kortet visade sig vara fullt och de senaste kontakterna satt på telefonen. Jag har flyttat sim-kort fram och tillbaka, raderat och flyttat tillbaka igen ett oräkneligt antal gånger. Sedan skulle jag lägga in lite musik, men då visade det sig att det skulle installeras program som heter PC Company och PC Suite och när jag hade gjort det så var jag så less på att sitta framför datorn, så det där med musiken får vänta till en annan dag.


Malin läser användarhandboken till sin egen telefon medan hon spelar hamsterspel i min.


Jag sydde två glamourpåsar till mina fina saker. Mobilen och kameran alltså...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0