Lucky lips

Jag målar mig i stort sett varje dag. Det skulle aldrig falla mig in att åka på Kvantum eller på jobbet utan make up. Jag är så fruktansvärt blek och genomskinlig utan smink att jag knappt syns. Men min hud är känslig, likaså ögonen, så jag använder sedan säkert femton år tillbaka nästan uteslutande produkter från Clinique. Dessa är allergitestade och de är inte heller särskilt parfymerade. Men även om de är enormt dryga så kostar de en hel del när man ska köpa dem, så igår köpte jag en ansiktsrengöring på Apoteket som jag tyckte verkade helt ok, Aloe vera från CCS. Men försök att tvätta ansiktet utan att få något på läpparna... Så nu sitter jag här med en obehaglig parfymstank från ansiktet och en ännu äckligare stank i munnen. Huga.

Detsamma gällde den bodylotion jag införskaffade. Den doftade härligt fruktigt, men väl på kroppen spred sig en omisskännlig doft av sur disktrasa. Nå, det har ju ingen betydelse. Man kan väl gott gå omkring och lukta lite disktrasa någon gång emellanåt. Värre dofter har man ju känt. På dans.




Kommentarer
frida

bättre än att lukta svett iallafall. Prova en vanlig ansiktskräm från nivea istället, mycket bättre och stinker inte. Du dras alltid till att köpa så konstiga saker morsan. Kram

2010-08-04 @ 18:44:45
URL: http://fridaska.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0