Reality kicks in

Mulet. Fyra plusgrader. Slask. Det går i alla fall åt rätt håll. Har känt mig lite smålåg utan någon egentlig anledning, och då känns det bra att plocka fram något minne som riktigt retar upp en. Som när The Playtones spelade på Cleo, Anna var uppe och mitt humör likaså.

Då blev jag uppbjuden av en karl som visserligen dansar bra, men har den lilla egenheten att han, förmodligen rent reflexmässigt, brukar peta näsan med vänsterhandens tumme för att sedan, som det ser ut i alla fall, torka av den mot sitt vänstra lår. Ingen jag alltså springer och bjuder upp precis. Men nu bjöd han ju upp mig och jag kunde ju inte gärna säga:
- Bara du ger fan i att peta näsan så...
utan följde med honom ut på dansgolvet där följande konversation utspelade sig.
- Nå, vad tycker du om de här?
- Skitbra! Helt fantastiskt!
- Nå, jag tycker också de är bra, men jag gillade dem inte först. Tyckte de var ena riktiga pajaser. Nå, du vet, de hade ju träningsoveraller första gången de var med i Dansbandskampen.
- Nej, det var inte de som hade det.
- Nå, jo, det var det visst!
- Nej, nej. Det var ju Spootlajts.
- Nå, nej. Det var de här!
Här hade jag ju kunnat välja att vara tyst och låta knäppskallen tro att han hade rätt, men fan flög i mig och jag fortsatte argumentera.
- Nej. Det var Spootlajts som hade träningsoveraller och de var bara med i ett avsnitt.
- Nå, nu har du fel! Det var de här som hade träningsoveraller och var ena riktiga pajaser.
Nu släppte jag honom och tog ett steg bakåt.
- Tro vad fan du vill, men jag var i Strängnäs när The Playtones var med första gången. De hade 50-talsskjortor på sig och det var den femte december.
- Nå, du har väl rätt då...
- Precis...
En stunds tystnad.
- Nå men hörru, ska du ha nån dans då?
- Jodå. Streaplers spelar på Kanislogen den 30 juni.
- Nå, men hörru, du borde köpa den där restaurangen på Storheden där Lottas kök har varit och ha dans där! Det skulle komma massor med folk! Köp den!
- Ska jag KÖPA den?
- Nå, jo, det behövs ett dansställe i stan!
- (Storheden ligger ju inte precis i stan...) Köp den själv, vetja, om du nu tror att det skulle vara så lyckosamt.
- Nå, men, du måste ju ha VISIONER!
Därefter höll jag igen om replikerna och dansen var tack och lov slut. Jag gick tillbaka till mina vänner som ändå verkar gilla mig på något sätt. Folkilsk och utan visioner som jag är... 


Kommentarer
Elisabeth

hahahaha...den var ju hur bra som helst...:))

2010-04-07 @ 19:23:39
Anonym

Du är också mycket arg. Mycket mycket arg...

2010-04-07 @ 22:54:41
Ethel

Underbart, jag kan se det framför mig, hela konversationen och riktigt känna frustrationen när någon påstår sig veta nåt med bestämdhet, och man vet att personen i fråga har fel, fel fel....

Nå men hörru, han fick u ge sig tillslut

2010-04-08 @ 22:22:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0