Falling in love with myself again

Så går en helg ur våra liv och kommer aldrig åter. Igen. Men det gör ingenting, för det är fortfarande en underbar känsla att veta att jag är lika ledig nästa helg som jag varit den här. På fredag är det Lasse Stefanz i Skellefteå, och på något sätt måste jag försöka lösa det logistiska, eftersom det återigen är sexvecka. Alltså den vecka jag jobbar till sex. Arton noll noll.

I torsdags spelade Mats Bergmans på Cleo, tyvärr något som lite för många inte brydde sig om. Det var ganska ödsligt därnere, men några av mina vänner fanns bland gästerna så lite roligt var det i alla fall. Roligast var det när en cowboy (en yngling iklädd boots, skinnbrallor, westernskjorta och hatt) släntrade fram till vårt bord, posade, satte ner sitt glas och sa:
- Tjena snygging. Ska vi dansa?
Lika raffinerat som i en film. Klart vi skulle dansa. Det var inte bara jag som tyckte det var roligt. Vartenda sms jag har fått från en av mina vänner, har sedan i torsdags innehållit "Tjena snygging". Ha ha. Sånt får man bara höra på krogen...

Lördag morgon klev jag upp redan halv nio, så därför hade jag tid att bada i två timmar innan jag och Malin sent omsider åkte ut på stan. Bytte en blus, köpte nagellack och fikade.

På kvällen blev det återigen dans till Mats Bergmans, denna gång på Folkets Park i Skellefteå. Det var mer folk där, kanske omkring 300, men ändå alldeles för lite. Man undrar ju vad folk vill ha? Tydligen är det tvåmanna karaokeband som går hem bäst i de trakterna.

Mats Bergmans då? Jodå, alltid lika kul att dansa till dem. Jag buggar ju inte särskilt ofta och därför  uppskattar jag deras snabba låtar som lämpar sig otroligt bra för snabb foxtrot. Detta förutsätter ju givetvis att man dansar med någon som kan hålla takten... Med Linus fick de på något sätt en välbehövlig vitamininjektion, och det har aldrig varit så roligt att dansa till dem som nu. Det är inte bara på dans de är bra, även på skiva håller de måttet. Jag ser verkligen fram emot deras nästa turné häruppe.

Good looking guys.
Dagen idag har varit kort. Det kan ha att göra med att jag åt frukost halv två. Resten av dagen har jag ritat av mönster och klippt ut tyg till både det ena och det andra. Någon inspiration till att sy har dock inte infunnit sig. Malin och jag tog en pytteliten promenad så jag fick posta brev och ta ut pengar till Katarina, som skall ut på stan med sin lillebror imorgon i syfte att ekipera honom lite.

Nu får man gå och lägga sig igen och imorgon är det äntligen måndag! Om en och en halv vecka åker jag till Vemdalen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0