When I get older losing my hair...

Tusen tack för alla gratulationer som jag fick på min födelsedag! De värmde onekligen och gjorde den ångestladdade dagen en smula mindre ångestladdad. Men nog märks det att jag har blivit äldre. I förrgår var jag smidig som en lekatt och idag knakade det i hela kroppen när jag reste mig upp efter att ha stått på knä på golvet och markerat mönsterdelar i en och en halv timme...

Några av er har velat se hur jag ser ut som 50-åring och någon sådan bild kunde jag ju inte publicera i gårdagens inlägg, helt enkelt därför att det inte fanns någon, men nu...!



Det gick väldigt bra igår. Det var egentligen som vilken annan dag som helst, bortsett från att jag befann mig i Karlshamn, vilket jag vanligtvis inte gör, och att jag var ledig. Anna hade redan åkt till sitt arbete när jag klev upp, men hade lämnat denna lapp:

Ja, vad säger man? Någon liten del av mig längtar ju faktiskt till den dagen... Och mångfalden i vår barnaskara innebär ju att jag också kan bli farmor, om jag har tur. Men jag väntar gärna några år till. 

Förmiddagen gick till stor del åt till att läsa den alldeles utmärkta boken Människohamn av John Ajvide Lindqvist samt till att måla mig och fixa håret. Sedan gick Thomas och jag ner på stan där vi mötte Anna och fikade innan vi gick till den lilla välsorterade sybehörsaffären. Jag visste inte riktigt vad jag skulle köpa eftersom jag inte behövde något, men några knappar och lite band blev det. Bandbeståndet i vår butik är nämligen mycket begränsat och sånt är ju alltid bra att ha. Tror jag.



Karlshamn har inte bara en mängd butiker (som jag misstänker uppbär något slags kommunbidrag eftersom de flesta endast befolkas av personalen) utan också en strippklubb! Den ligger mitt på huvudgatan och utanför sitter denna professionellt textade skylt upptejpad. Blir man inte lite nyfiken så säg?

Vi avslutade vår stadspromenad med ett besök hos en optiker, där jag och Anna valde ut ett par glasögon till Thomas. Det är kvinnan(orna) bakom allt!


Sedan tog vi tåget till Karlskrona där jag blev bjuden på födelsedagsfondue på restaurangen Två rum och kök. Otroligt mysigt och trevligt ställe med jättegod mat.





Och inte nog med allt detta - som grädde på moset visade det sig att jag också vann en slant på lotto igår! Jag har, sedan drygt 20 år tillbaka, två stående rader utan joker och ÄNTLIGEN gav en av dessa utdelning! Hela 24 kronor!


Kommentarer
Lunkan

Foundu, 70-tals klassiker på väg tillbaka! Jag tycker du ser otroligt snygg ut, fast du nästan är ett år äldre än jag!

2009-09-18 @ 15:06:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0