Med mitt mått mätt

Det här med att jobba i tygaffär är, min själ, inte alls så tokigt ibland. Emellanåt får man ta med sig tre kasserade måttstickor hem. Jag har ofta tänkt att det vore bra att ha, särskilt när man syr lakan, vilket man i och för sig inte kommer att göra mer inom de närmaste 20 åren, men en och annan gardinlängd kommer man kanske att sno ihop framledes...

En ny kostar 500 spänn, inkl moms...
Fina plåtburkar, i vilka det har förvarats tråd, kan också vara bra att ha. Man kan t ex ha band, dragkedjor och spets i dem. Ja, tråd också förstås. Jag har redan en till det, men så hade vi fyra stycken över och dessa fick följa med hem eftersom ingen annan ville ha dem. Och jag tror att det är bättre för miljön om de finns i mitt syrum istället för i någon sopcontainer... Men mina kollegor är övertygade om att jag var hamster i ett tidigare liv.


Björns tröja blev för övrigt kanoners och så här fin blev han!

Kängurufickan är givetvis mönsterpassad. Fast å andra sidan är det ju ingen känguruficka eftersom den är stängd upptill och öppen på sidorna. Munkjacksficka, kanske...?

 



Kommentarer
Anonym

skitsnygg Björn!!

2009-09-07 @ 21:14:21
Anna

Coolt med gamla fina mätstickor. Jag såg en hos antikaren för 100:-. Fint att bara hänga på väggen. Snygg tröja också.

Nedräkningen har börjat. Nu ses vi alldeles snart!

2009-09-08 @ 08:22:02
URL: http://mermusik.blogspot.com
frida

du är en hamster.

2009-09-08 @ 19:21:48
URL: http://fridaska.blogg.se/
katten

i en av plåtburkarna kan vi ha alla slamsor till stolpfickor!!!

2009-09-08 @ 23:52:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0