Frostbite

När jag vaknade i morse hade jag frost i ögonfransarna och det rök ur munnen. Ytterst motvilligt lämnade jag sängen, drog på mig raggsockar, yllekofta och mysbyxor ovanpå pyjamasen. Huttrande kunde jag konstatera att termometern som jag lagt på köksbordet visade 14 grader. Och det berodde inte på att någon glömt stänga balkongdörren eller ens en vädringslucka. Nix, lägenheten är lika tillsluten som korken på en oöppnad Trocaderoflaska. Upprörd ringde jag, för andra morgonen i rad, till Lulebos felanmälan och påtalade problemet. Det är möjligt att jag blev något gäll i stämman när jag beskrev känslan av att duscha i den låga temperaturen. Eller snarare vilket trauma jag genomled när jag klev ur duschen... Blöt, utan kläder, 14 grader är ingen bra kombination.

Men smart som jag är fann jag ett sätt att minska risken för sönderhackade tänder.

Effekten var dock ytterst lokal. Här är det Katarina som njuter.

Nu har vi förberett oss för nästa polarnatt. Malin har dubbla täcken och dubbla filtar. Skulle det inte bli brittsommar?
Men det blåser i alla fall inte...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0