Log lady on tour

Medan Thomas var hemma och diskade innan han skulle till bilverkstaden (alltså hämta cateringen och förbereda överraskningsfesten) åkte Anna och jag till Kristianstad där vi besökte den gigantiska tygaffären Gittes Stuvkällare. Den var givetvis stängd när vi kom fram, men skulle öppna en timme senare så vi kollade runt lite i omgivningarna innan vi promenerade iväg till ett gatukök. Vi skulle egentligen bara äta en glass, men det var ju lunchtid så jag var tvungen att proviantera ordentligt. Köttbullar med mos blev det och en glass som inte finns i Norrbotten till efterrätt.

Hallonlakrits

Vi hittade också en gammal jänkare som någon glömt bort bakom ett stängsel.



Sedan öppnade äntligen tygbutiken! Under de första 45 minuterna irrade jag planlöst omkring, oförmögen att kunna betrakta tygerna på ett konstruktivt sätt. Därefter sansade jag mig, hämtade en vagn som jag lastade med sådant som jag ville ha därför att jag redan där kunde bestämma vad jag skulle sy av det.

Det fanns hur mycket tyg som helst! Men eftersom jag redan har så mycket tyg hemma så behärskade jag mig våldsamt. Också det är en konst!

Dessa tyger kommer att bli kjolar, en klänning, en jacka, en väst och lite annat...

Nöjda och glada tog vi sedan bussen in till Kristianstad där vi vandrade i Olle Jönssons fotspår och gick på konditori. Det behövde vi!

Latte och stubbe. Mums!                        Fotot tog Anna!

Därefter fortsatte vi vår vandring i Olles fotspår (förutsatt att han brukar hänga på Indiska och HM) innan vi gick till järnvägsstationen och åkte hem till Karlshamn där, vad JAG trodde, en mysig hemmakväll framför tv:n väntade.  

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0