Weekendbilen

Helgens bil har varit, och är fortrarande, en Volkswagen Golf av 1988 års modell. Tror jag. Vit med rostfärgade inslag i lacken och ett underbart hål-i-ljuddämparen-sound. Samt liten. Väldigt liten till och med. Ryms bara en banankartong i skuffen och baksätet kan man överhuvudtaget inte räkna med eftersom de har glömt att sätta dörrar där bak. Men den går som ett skållat nivetvad och det hörs när man kommer. 

Därför var Frida först att lämna träningslokalen i fredags när jag hämtade henne. Blixtsnabbt kastade hon sig in i bilen och skrek:
- Kööör!!! Kör innan de andra kommer!
 



Kommentarer
Elisabeth

Helt underbar bil....:)) Saknar min Miss Manhattan väldigt mycket!!!! Jäklar vad den gick mellan olika danställen i Svea Rikes Land....den var innan jag blev med man...;))

2009-10-04 @ 23:07:32
frida

hahahha! så var det ju inte riktigt ...

2009-10-05 @ 00:17:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0