Insomnia

På onsdag kväll kunde jag bara inte somna. Först låg jag och vred mig i en timme, sedan lade jag mig på spikmattan. Där brukar jag knoppa in rätt snabbt, men icke. Då steg jag upp och gick in till Katarina, som satt och sydde en soffklädsel i köket. Satt med henne på balkongen en stund där vi konstaterade att vi nog egentligen bor i Göteborg eller nåt. För inte brukar det ösregna och blåsa i Luleå den 25 november precis. Sedan åt jag en smörgås innan jag än en gång lade mig i sängen och lyckades till slut somna, fast då var klockan nästan halv tre. Less man blir.

Igår gick jag på Invit direkt efter jobbet och åt middag tillsammans med Thomas och grabbsen i Drifters. Därefter fick Erica sin klänning och så här snygg blev hon i den.


Allt klär en skönhet

Och ikväll hade hon den i tv! Ca 5:24 in i nyhetssändningen.

http://svtplay.se/v/1790914/nordnytt/27_11_19_15

Det var jättemycket folk på Cleo och dansgolvet var knökfullt hela kvällen. Trångt och stökigt, men kul att så många verkligen dansar. Och Drifters spelar verkligen dansant musik, det tror jag t o m att de tondöva lyckas uppfatta. Ja, farao, de var som vanligt jättebra och inte lyckades jag ta mig hem före tolv, som jag hade tänkt, utan klockan hann bli strax efter ett innan jag lade huvudet på kudden.

Två nätter med mindre än sex timmars sömn vardera är två för mycket. Men jag får ju vara tacksam över att jag är så klok att jag kör bil för det mesta. När jag släpade mig de två och en halv kilometerna till jobbet i morse sände jag en skadeglad tanke till alla de överförfriskade Cleogästerna som troligtvis inte mådde tillnärmelsevis så bra som jag ändå gjorde. Ha ha.

Och chefen hade varit uppe i ottan och fixat adventsfint i vårt lunchrum som är så litet att det nästan inte finns.


Innan arbetsdagens slut var jag så trött att jag kunde somnat stående. Så nu ska jag verkligen sova. Och hoppas att Sixten hittar hem igen.



Kommentarer
faramz

hej

kan jag träffa dig för ngn?

2009-11-30 @ 19:21:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0