Hold the line

Det här med köer är så jäkla märkligt. I vår butik har vi en skylt i ena änden av disken på vilket det står "Här börjar vår KÖ". Oftast står det fyra-fem personer, men minst lika ofta ännu fler,  uppradade där och väntar på sin tur. I andra änden av disken har vi våra kassaapparater och när vi, efter att ha klippt det vi ska, förpassar oss till den så händer det grejer hos en del människor. Plötsligt gäller inte turordningen längre utan den som står sist kan helt omotiverat bryta sig ur kön, störta fram till kassan och på något sätt inbilla sig att det är hans/hennes tur, trots att det står flera före. Nu är ju inte det här så himla viktigt eller intressant, men jag kan inte låta bli att reta mig på det.  

Felet är väl egentligen att det regnar idag igen och att jag just har avverkat dag två av mina tio sammanhängande arbetsdagar. Det kommer förvisso ljusare tider. Jag är ledig fem dagar på raken med start nästa torsdag. Nästa lördag åker jag till Strängnäs och dagen efter kryssar vi. Så egentligen är det inte särskilt synd om mig.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0