Retrograd

Jag kan inte låta bli att berätta...

Igår kom det in två små damer med bister uppsyn i butiken. Redan vid vaxdukarna, fem meter från kassadisken, frågade den ena med stark röst om vi hade några fransgardiner.
- Jodå! svarade jag glatt och vänligt. Vi har svarta med paljetter!
- Nej, det vill jag inte ha, sa den ena arga tanten.
- De ska hänga i ett HUS, sa den andra. Inte i ett HORHUS! Och så stod hon en stund och småmuttrade över detta hemska med paljetter
- Men vi tänkte att de skulle passa er..., väste min kollega bakom min rygg.
Jätteroligt, faktiskt. Jag bröt nästan ihop av skratt.

Sedan stod de och rev bland våra billiga vaxdukar innan de enades om att gå till Hemtex för att "där är ju allting mycket billigare!" Behöver jag säga att de inom två timmar var tillbaka i vår butik igen?

Idag kom Katarina insläntrande i butiken bara sådär! Jag blev så glad att se henne att det rent av blev lite känslosamt. Det blev lite vattnigt i ögonen. När jag sedan kom hem höll hon på att prova kläder eftersom hon skulle iväg på Mode & designs visning och när hon avvikit insåg jag att ingenting har förändrats under de här månaderna. Alla kläder hon provat låg kvar som en extra matta på hallgolvet. Men jag älskar henne förstås ändå.

Nu skall jag ta itu med packningen. Eftersom jag skall till både Ullared och Stoff & Stil så gäller det att jag tar så lite som möjligt med mig. Pratade med Anna för en stund sedan som var helt förtvivlad eftersom Thomas hävdar att vi skall ha för fina kläder på oss. "Folk kommer i mysbyxor och Foppatofflor!" Men vi enades om att skita i det eftersom vi inte är "folk", utan lite förmer än andra. Det är ju faktiskt Streaplers 50-årsparty! Så därför kommer jag att ha på mig klänningen jag satt uppe och sydde på till halv 1 inatt. Fattas bara annat. Och om jag fryser så må det vara. Huvudsaken att jag är snygg!

Nu lyssnar jag på "Fel sida av vägen" med Staffan Hellstrand. Spotify - Guds gåva till mänskligheten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0