Råttatouille

Först ringde Malin och undrade var jag var. Hon trodde att jag slutade tidigare idag, men icke. Sedan ringde Frida och sa att hon tänkte komma hem ikväll.
- Kul! sa jag och blev jätteglad.
- Vad blir det för middag? frågade hon.
Och när jag sa att jag tänkte göra rotfruktsgratäng med kassler så undrade hon om jag inte kunde laga något godare.
- Men då stannar jag hemma och äter oxpytt.
Åhå! Det var som f-n... Arg blev jag. Men jag pratade med henne på hemvägen och gav henne lite tvättsupport så nu känns det bättre.

Värre är det med Katarina, som flyttar hem om två veckor och som har fullt upp med att planera inför sin nya roll som djurägare. Hon tänker nämligen köpa två otäcka tamråttor! Bruna med naken svans. Jag blir kräkfärdig bara jag tänker på dem. De får inte bo hos mig. Absolut inte! Never! Janne har gett sin välsignelse så nu kan jag aldrig mer gå dit. Jag hade föredragit en orm. Kanske en gullig tigerpyton. Den hade kunnat få tamråttorna till frukost.

Den här bilden hittade jag på Anticimex hemsida. Det säger väl ändå en hel del!

Fruktansvärt äckligt,om ni frågar mig. En naken råtta!

Den här är minst äcklig.
Verkar jag hysterisk? Det är ingenting mot vad jag känner mig. Jag är fullkomligt skräckslagen! Stackars mig! Igen!


Kommentarer
Anonym

hon får skaffa råttor när hon flyttar hemifrån. vi är faktiskt pälsdjursallergiker!

2009-05-06 @ 20:16:05
t

å jag är nog allergisk. Då måste du ha luftfuktare.

2009-05-06 @ 22:11:56
Anna

Sixten brukar komma med råttor, möss och mullvadar till mig, oftast medvetslösa eller värre och sedan lägger han dem i lägenheten. Men nej, råttor är inget att ha. Jag rekommenderar katt!

2009-05-07 @ 09:12:24
URL: http://mermusik.blogspot.com
katten

men en katt behöver sin råtta! jag ska så få er att ändra er inställning! tamråtta är det charmigaste, tamaste, människovänligaste lilla djur som finns!

2009-05-07 @ 22:02:56
till katten

vad ska de heta då?

2009-05-07 @ 22:36:46
katten

Kungen och Hjärtrud!!!

2009-05-12 @ 12:35:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0